کد خبر: ۲۹۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 18
این دارو از سازمان غذا و دارو مجوز دارد. اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو به 17 فرآورده طبیعی در درمان کرونا مجوز داده است
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ضمن تکذیب مخالفت طب ایرانی با واکسیناسیون گفت: طب ایرانی با واکسیناسیون موافق است. هر روشی که بتواند در شرایط مختلف کمک کرده و منفعت آن بر ضرر برتری داشته باشد را باید پذیرفت.
 به گزارش شفاآنلاین: نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران، در پاسخ به اینکه آیا طب ایرانی با واکسن مخالف است؟ گفت: بیانیه های رسمی و اظهارات متخصصان این حوزه، بیانگر موافقت طب سنتی با واکسیناسیون است و حتی گزارش‌هایی هم از فعالیت متخصصان طب ایرانی در جهت همه گیر‌شدن و پوشش حداکثری واکسیناسیون در کشور ارائه شده است. بسیاری از سلامتکده های طب ایرانی در شهرهای کشور از جمله مشهد و تهران در چرخه بسیج همگانی واکسیناسیون قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: پایه و اساس طب ایرانی در پیشگیری از بیماری‌ها است و بنابر این هر روشی که بتواند به پیشگیری از بیماری کمک کند با اصول اصلی طب ایرانی مطابقت کامل دارد. بنابراین طب ایرانی مخالفتی با واکسیناسیون ندارد و مجامع طب ایرانی این ادعا را نمی‌پذیرند. اما برخی در مورد واکسیناسیون دغدغه دارند. آنها اعتقاد دارند در دوره شیوع کرونا از ظرفیت طب ایرانی برای پیشگیری و درمان این بیماری به خوبی استفاده نشده است و در کنار آن دغدغه‌های خود را هم مطرح می‌کنند. اینها دو موضوع مختلف هستند. به همین دلیل این موضوع در اذهان متبادر می‌شود که طب سنتی مخالف واکسیناسیون است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت یادآور شد: هر روشی که بتواند در شرایط مختلف کمک کرده و منفعت آن بر ضرر آن ارجح باشد باید پذیرفت. این روش‌ها می‌توانند در حوزه طب ایرانی هم باشند و به صورت منطقی هم توسط نظام سلامت استفاده شوند. استفاده همزمان از واکسیناسیون و طب ایرانی هیچ مغایرتی با هم ندارند.

وی درباره ابلاغ پروتکل طب ایرانی در درمان کرونا از نهایی شدن این پروتکل خبر داد و اظهار داشت: این پروتکل در کمیته درمان کمیته علمی کشوری در دست بررسی است و توصیه‌هایی در خصوص اصلاح سبک زندگی، گیاهان دارویی برای درمان کرونا دارد. پیش نویس پروتکل طب ایرانی در درمان کرونا پس از تصویب در کمیته علمی در مراحل و شدت‌های مختلف بیماری مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه حضور متخصصان طب ایرانی به عنوان مشاور در بیمارستان‌ها در کنار متخصصان طب رایج در کنترل بیماری کرونا از دیگر مواردی است که به جد پیگیری می‌شود.

حسینی یکتا در خصوص اثر داروی گیاهی سالیراویرا بر درمان کرونا گفت: این دارو از سازمان غذا و دارو مجوز دارد. اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو به 17 فرآورده طبیعی در درمان کرونا مجوز داده است که 9 داروی آن در بازار دارویی کشور وجود دارد و می‌تواند در کنار دیگر داروها در درمان کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان این گفتگو از همه مردم خواست واکسیناسیون را جدی بگیرند و همگی کمک کنند تا با پوشش حداکثری واکسیناسیون ، شیوع بیماری کرونا در کشور کنترل شود.
برچسب ها: فرآورده ، درمان ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: