کد خبر: ۲۹۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 26
ایتالیا در مارس 2020 داراي بیشترین بیمار جهان بود. استان لمباردی این کشور به یک ووهان دیگر تبدیل شده بود. پیام های همدردی و کمک های بسیار از اروپا، روسیه، چین و کوبا سرازیر می شد

شفاآنلاین>سلامت> کوويد ١٩ در حالي همچنان در کشورهايي که از ابتداي پاندمي قرباني بيشتري داشته اند رو به افزايش است كه ايتاليا در اروپا شرايط بدتري نسبت به ساير كشورهاي قاره سبز دارد.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین: ایتالیا در مارس 2020 داراي بیشترین بیمار جهان بود. استان لمباردی این کشور به یک ووهان دیگر تبدیل شده بود. پیام های همدردی  و کمک های بسیار از اروپا، روسیه، چین و کوبا سرازیر می شد. این کشور در آن برهه از زمان بیشترین تعداد قربانی بر اثر این ویروس را داشت و حتی وضعیت در این کشور بدتر از چین بود. این کشور اکنون در جایگاه پانزدهم قرار دارد.

شرايط آمریکا نیز جالب است. بعد از یک سبقت کوتاه مدت از ایتالیا در بازه زمانی سپتامبر و اکتبر 2020 آمار قربانیان این کشور بار دیگر سیر نزولی پیدا کرد. علت آن نیز کارزار واکسیناسیونی بود که زودهنگام آغازشده است.

اگر بخواهیم نگاهی به غرب اروپا بیندازیم باید گفت که بلژیک به کنار اما ایتالیا متأسفانه هنوز بالاترین آمار قربانیان را دارد. شکاف موجود با انگلیس بسیار کاهش یافته است  و تا چند ماه دیگر ممکن است از این کشور پیشی بگیرد. لیکن فرانسه، اسپانیا و آلمان همچنان  بعد از ایتالیا قرار می گیرند.
روسیه یکی از کشورهایی ست که در هفته های اخیر بیشترین آسیب را از کرونا دیده است. طبق تخمین های اخیر موسسه آمار روستات میزان مرگ و میر ناشی از نه فقط کووید رو به افزایش گذاشته است و در ماه اوت تا 660 هزار نفر نیز به ثبت رسیده است. یعنی سه برابر آمار رسمی. باید گفت که تقریباً در تمامی کشورها میزان مرگ و میر پا را از آمار رسمی فراتر می نهند.

اما از این آمار و ارقام چه درسی باید گرفت؟ نخست اینکه مبارزه با کووید تا زمانی که این ویروس از آخرین نقطه جهان ریشه کن نشود، نه برنده و نه بازنده خواهد داشت و هیچکس در برابر آن در امان نیست. دوم اینکه هر کجا پوشش واکسن بالاتر باشد میزان مرگ و میر به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. سوم اینکه در کنار واکسیناسیون احتیاط لازم است: به عنوان مثال دولت ایتالیا در ماه های اخیر راه احتیاط شدید را در پیش گرفته است همراه با اجباری کردن استفاده از ماسک در فضاهای بسته و گسترش گواهی پاس سبز برای هر فعالیت اجتماعی.منبع: ایل سوله 24 اوره (ایتالیا)/
نویسنده: گابريله مئوني
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: