کد خبر: ۲۹۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 26
در کشور لتونی مردم چنان از افزایش مجدد موارد سرایت نگران هستند که دولت این کشور تصمیم گرفته است از 21 اکتبرتا 15 نوامبر بار دیگر محدودیت ها را اعمال کن

شفاآنلاین>سلامت> از روسیه گرفته تا رومانی واقع در شرق اروپا بسیاری از کشورها از میزان واکسیناسیون بسیار پایینی برخوردار می باشند و در این آغاز فصل پاییز شاهد کابوس کووید-19 می باشند.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین به نقل از منابع خارجی: بیمارستان ها در آستانه انفجار می باشند، سرایت افزایش یافته است، تعداد جان باختگان نیز به شکل تصاعدی افزایش یافته است.

در کشور لتونی مردم چنان از افزایش مجدد موارد سرایت نگران هستند که دولت این کشور تصمیم گرفته است از 21 اکتبرتا 15 نوامبر بار دیگر محدودیت ها را اعمال کند. نخست وزیر این کشور خاطرنشان ساخت که تعداد اندک واکسیناسیون علت اصلی این افزایش میزان بستری در بیمارستان است. این در حالی است که این کشور تا مدتها یکی از کشورهایی قلمداد می شد که از جمله موفق ترین کشورها در راه مهار این پاندمی قلمداد می شد.در دو جمهوری دیگر حوزه بالتیک یعنی استونی و لیتوانی نیز اوضاع به همین منوال است.

در روسیه نیز وضعیت به همین شکل است به طوری که پوتین دستور توقف تمامی فعالیت های شغلی حضوری از 30 اکتبر تا 7 نوامبر داده است. این در حالی ست که مسکو حتی اقدام به تعطیلی مدارس، مغازه ها، بارها، رستوران ها و ورزشگاه ها نمود. پوتین همه را به دریافت واکسن فراخواند و از هموطنان خود خواست در این رابطه مسئولانه عمل کرده  و اقدامات پیشگیرانه را در پیش بگیرند.

اوضاع در رومانی اسفبارتر است. کشوری که در آن برخی از نمایندگان سیاسی وضعیت بهداشتی این کشور را به وضعیتی تشبیه کردند که ایتالیا در زمان آغاز پاندمی در مارس 2020 به آن دچار شده بود. در این کشور استفاده از ماسک در همه جا اجباری شده است و افرادی که واکسینه نشده اند نیز با منع رفت و آمد شبانه روبرو هستند.

در بلغارستان و صربستان نیز وضعیت بسیار آشفته است. بلغارستان کمتر واکسینه شده ترین کشور در اتحادیه اروپا به شمار می آید و از هر 4 فرد بزرگسال یک نفر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. در صربستان نیز دولت اعلام کرد که استفاده از گواهی گرین پاس در ساعات شبانه برای رستوران ها و کافه ها و بارها و سایر فضاهای بسته اجباری است.منبع: ایل سوله 24 اوره (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: