کد خبر: ۲۹۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 24
انجام برخی از فعالیت‌ها از قبیل تتو حجامت از جمله عواملی است که از لحاظ استاندارد جهانی تا مدت یک سال معافیت از اهدای خون را به همراه خواهد داشت.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از آمار ۹۵ درصدی آقایان برای انتقال خون در کشور خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین:پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اظهار کرد: بر اساس استاندارد‌های جهانی به آقایانی که چهار بار در سال و به خانم‌هایی که سه بار در سال خون اهدا می‌کنند اهداکننده مستمر گفته می‌شود.

او با اشاره به اینکه در همه شاخص‌های اهداف با فاصله بسیاری از همه کشور‌های منطقه جلوتر هستیم گفت: اهدای خون بانوان در کشور ۵ درصد است، در صورتی که ۹۵ درصد اهدا کنندگان خون را آقایان به خود اختصاص می‌دهند که علت اصلی آن وجود برخی باور‌های غلط در بین بانوان است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: انجام برخی از فعالیت‌ها از قبیل تتو حجامت از جمله عواملی است که از لحاظ استاندارد جهانی تا مدت یک سال معافیت از اهدای خون را به همراه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه انجام این فعالیت‌ها در برخی آلودگی خون را به همراه خواهد داشت، گفت: همه افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند مورد آزمایش‌های عفونی قرار می‌گیرند تا از این طریق افرادی که خون آن‌ها آلودگی دارند اهدای خون نداشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: