کد خبر: ۲۹۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 24
اوایل امسال با مرد جوانی آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند پسرم را در رشته پزشکی دانشگاه سراسری پذیرش کند

شفاآنلاین>سلامت> رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت سه کلاهبردار خبر داد که با ادعای قبولی در رشته پزشکی و طراحی سایت جعلی دانشگاه از مالباختگان کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش شفاآنلاین: هشتم شهریور امسال مردی ۵۵ ساله با حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات یک پرونده کلاهبرداری را تشریح کرد و گفت: اوایل امسال با مرد جوانی آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند پسرم را در رشته پزشکی دانشگاه سراسری پذیرش کند ببرد لذا طبق قراردادی که با مرد جوان به نام سهراب بستم، ابتدا ۵۴۰ میلیون تومان پرداخت کردم، ۲۰۰ میلیون تومان نیز قرار بود پس از قبولی و ثبت اسم پسرم در سایت دانشگاه پرداخت کنم که به همین منظور، این ۲۰۰ میلیون تومان را نیز به صورت یک برگه چک به سهراب دادم.

وی افزود: بعد از مدتی به آدرس سایتی که مرد جوان به من داده بود رفتم، اسم پسرم جزو دانشجویان پزشکی در سایت ثبت شده بود. اما زمان رفتن به دانشگاه برای ثبت‌نام متوجه شدم که سایت جعلی بوده و پسرم در دانشگاه مربوطه پذیرفته نشده است.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شده و تحقیقات ادامه یافت، در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که ۱۶ نفر دیگر نیز به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند که ۹ نفر آنها به پلیس فتا و ۶ نفر به پلیس آگاهی مراجعه و یکی از آنها در یکی از شهرستان شکایت خود را مطرح کرده بود.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد اعضای این باند سه مرد تحصیل‌کرده و جوان هستند که یکی از آنها دکترای ژنتیک، نفر دوم مدرس آموزشگاه و نفر سوم هکر حرفه‌ای سایت است.

بررسی‌ها در رابطه با دستگیری متهمان ادامه داشت و در نهایت سه مرد جوان در عملیاتی ویژه دستگیر شدند. در بررسی‌های صورت گرفته یکی از متهمان گفت: به همراه دو نفر از دوستانم تصمیم به کلاهبرداری گرفتیم. یکی از همدستانم که در آموزشگاه کنکور کار می‌کند، دانشجویانی که وضع مالی خوبی داشتند و دنبال قبولی در رشته‌های مانند پزشکی بودند را انتخاب می‌کرد.

متهم ادامه داد: همدستم با این پیشنهاد که شما در دانشگاهی معتبر و رشته دلخواهتان پذیرفته می‌شوید از آنها مبالغی متفاوتی را دریافت می‌کرد. همدست دیگرم که هکر حرفه‌ای است، سایت جعلی دانشگاه مورد نظر را درست و اسم داوطلب را در سایت منتشر می‌کرد. بدین ترتیب آدرس سایت را به خانواده داوطلبان می‌دادیم و آنها با مشاهده اسم فرزندانشان در سایت جعلی مابقی پول را به ما می‌دادند، راز این کلاهبرداری‌ها زمانی فاش شد که خانواده‌ها برای ثبت‌نام به دانشگاه مربوطه رفته و متوجه کلاهبرداری شدند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف متهمان این پرونده تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی اعضای باند توسط کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: