کد خبر: ۲۹۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 19
زمانی که فعالیت بدنی انجام می‌شود، انسولین کمتری نیاز است تا برای تنظیم قند خون ترشح شود. در نتیجه این فعالیت‌ها به پیشگیری از دیابت منجر خواهند شد.
شفاآنلاین>سلامت>از دست دادن بینایی، آسیب دیدگی اندام‌های حیاتی و مرگ زودرس فقط تعدادی از عوارض بیماری دیابت است. این بیماری با پیروی از سبک زندگی سالم در کنار مدیریت استرس و فعالیت بدنی منظم قابل پیشگیری است.
بهترین راهکار‌های پیشگیری از دیابت

به گزارش شفاآنلاین:پیش از ابتلا به دیابت شرایطی وجود دارد که قند خون بیش از حد نرمال است، اما به عنوان دیابت در نظر گرفته نمی‌شود و پیش دیابت نامیده می‌شود. خوشبختانه پیشگیری از دیابت در این مرحله بسیار ساده‌تر از درمان است. در ادامه به راهکار‌های بسیار مهم در این رابطه خواهیم پرداخت که تاثیر به سزایی خواهند داشت.

نقش تغذیه در پیشگیری از دیابت

بدن شکر و کربوهیدرات را به سرعت شکسته و به شکل قند وارد جریان خون می‌کند. ترشح انسولین بیشتر برای کنترل این مقدار لازم است و در گذر زمان ترشح انسولین ممکن است با مشکل مواجه شده و قند خون بالا رود. پس بهتر است مقدار متعادل از این مواد غذایی را مصرف کنید.

ورزش و پیشگیری از دیابت

زمانی که فعالیت بدنی انجام می‌شود، انسولین کمتری نیاز است تا برای تنظیم قند خون ترشح شود. در نتیجه این فعالیت‌ها به پیشگیری از دیابت منجر خواهند شد.
 
نوشیدن آب به جای نوشیدنی‌های مضر و ناسالم

 عنوان یکی از نوشیدنی‌های سالم طبیعی، مزایای بسیاری دارد که یکی از آن‌ها کنترل قند خون و ترشح انسولین است. آب را جایگزین هر نوشیدنی ناسالم دیگر مانند انواع نوشابه و نوشیدنی‌های حاوی افزودنی کنید.

وزن متعادل گام مهم برای پیشگیری از دیابت

افرادی که اضافه وزن دارند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند. پیروی از یک رژیم غذایی کاهش وزن اصولی طبق شرایط فیزیکی راه مناسبی برای کاهش وزن و جلوگیری از بالا رفتن قند خون خواهد بود.

چای و قهوه بنوشید

آب را به عنوان نوشیدنی اصلی در نظر داشته باشید، ولی از خواص چای و قهوه برای پیشگیری از دیابت غافل نشوید. مصرف روزانه این دو نوشیدنی بدون قند، حساسیت به انسولین را بهبود بخشیده و از ابتلا به دیابت جلوگیری خواهد کرد.
 
 گیاه طبیعی برای پیشگیری از قند خون و دیابت

زردچوبه با داشتن کورکومین خاصیت ضد التهابی دارد و از آرتریت و دیابت پیشگیری می‌کند
زرشک با در بر داشتن بربرین که در گیاهان دیگری نیز وجود دارد، به کاهش وزن، کاهش کلسترول و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها قلبی و دیابت منجر خواهد شد
ضرورت پیشگیری از دیابت
انسولین به عنوان هورمونی که از طحال ترشح می‌شود، فرایند‌های کنترلی متعددی را در بدن انجام می‌دهد. یکی از این فرایند‌های کنترلی تنظیم مقدار مواد مغذی است که در رگ‌ها در حال گردش هستند. سوخت و ساز چربی‌های بدن، متابولیسم پروتئین و از همه مهم‌تر کنترل قند خون بر‌عهده انسولین است.

عوارضی که دیابت به همراه خواهد داشت و ضرورت نیاز پیشگیری از دیابت را تقویت می‌کند، شامل موارد زیر است:

تاری دید که به مرور زمان منجر به از دست دادن بینایی خواهد شد
ایجاد عفونت در لثه‌ها
خستگی بیش از حد و همیشگی
تشنگی و عطشان بودن در بسیاری از مواقع
افزایش احتمال از دست دادن کلیه‌ها و آسیب دیدن دستگاه گوارش
فراهم شدن زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
عفونت استخوان‌ها و تشدید احتمال قطع عضو
مرگ زودرس و کاهش کیفیت عمر

برچسب ها: راهکار ، پیشگیری ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: