کد خبر: ۲۹۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 18
پدر و مادرهای نگرانی که هنوز درباره ضرورت واکسیناسیون فرزندان زیر 18 سال خود به نتیجه نرسیده‌اند و به دلیل ترس از عوارض احتمالی،‌ از تزریق واکسن کرونا برای آنها خودداری کرده‌اند.
شفاآنلاین>سلامت>تعداد زیادی از نوزادان،‌ کودکان و نوجوانان به کرونا مبتلا شده‌اند اما چون به انجام تست و بستری منتهی نشده، در آمار رسمی ثبت نشده‌است. ضمن اینکه همین ابتلای خفیف بچه‌ها، خودش پاساژی است برای انتقال ویروس کرونا به افراد دیگر. بنابراین با واکسینه شدن دانش‌آموزان و کاهش میزان ابتلایشان، می‌توانیم پاساژ ویروس در جامعه را هم کم کنیم.
به گزارش شفاآنلاین:گرچه سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده واکسیناسیون دانش‌آموزان، شرط بازگشایی مدارس نیست، با این حال با واکسیناسیون 60درصد از دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله،‌ موضوع بازگشایی مدارس و ازسرگیری آموزش حضوری، حالا بیش از هر زمان دیگری جدی شده است. اما سئوال این است که تکلیف 40درصد باقیمانده چه خواهد شد؟ گرچه با توجه به تداوم روند واکسیناسیون در کشور،‌ بخشی از این جمعیت دانش‌آموزی به‌مرور در روزهای آینده واکسن کرونا تزریق خواهند کرد اما واقعیت این است که گروهی از دانش‌آموزان واکسن‌نزده، فرزندان والدین مردد هستند؛ پدر و مادرهای نگرانی که هنوز درباره ضرورت واکسیناسیون فرزندان زیر 18 سال خود به نتیجه نرسیده‌اند و به دلیل ترس از عوارض احتمالی،‌ از تزریق واکسن کرونا برای آنها خودداری کرده‌اند. البته اختلاف نظر متخصصان و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای درخصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان هم، به تردیدها و نگرانی‌های والدین دامن زده است.

بر همین اساس تصمیم گرفتیم در گفت‌وگو با چند متخصص حوزه بیماری‌های عفونی، واکسن و طب کودکان، به بررسی موضوع واکسیناسیون زیر 18 ساله‌ها بپردازیم تا والدین با اطلاعات و اشراف بیشتری بتوانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند. اگر شما هم این روزها با نگرانی‌هایی از این جنس دست‌به‌گریبانید،‌ نظرات تخصصی این کارشناسان را از دست ندهید.
برچسب ها: واکسن ، تردید ، والدین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار