کد خبر: ۲۹۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 18
رخی مسوولین به طور شفاف از لحظه واکسینه شدن خود فیلم و عکس گرفتند و اعلام عمومی کردند اما هنوز تاریخ تزریق و نوع واکسن خیلی از سیاسیون راز سر به مهر مانده است

شفاآنلاین>سلامت> واکسیناسیون هم‌اکنون سرعت چشمگیری گرفته است و کمپین «واکسن بخرید» جای خود را به کمپین «واکسن بزنید» تغییر ماهیت داده است. هم‌اکنون هرکس با هر سن و شغلی کافیست که بخواهد تا بدون هیچ معطلی واکسینه شود. اما از ابتدا این‌گونه نبود و حجم و تنوع واکسن به اندازه این روزها نبود. نمی‌گویم خواسته تمامی مردم اما حداقل برخی از مردم مایلند بدانند مسوولین در چه تاریخی چه نوع واکسنی تزریق کردند.

به گزارش شفاآنلاین: برخی مسوولین به طور شفاف از لحظه واکسینه شدن خود فیلم و عکس گرفتند و اعلام عمومی کردند اما هنوز تاریخ تزریق و نوع واکسن خیلی از سیاسیون راز سر به مهر مانده است. سعید نمکی وزیر پیشین بهداشت و از طرفداران پروپاقرص واکسن برکت، رییس او حسن روحانی، محمود احمدی‌نژاد، محمد خاتمی، واعظی رییس دفتر دولت دوازدهم، محمد جواد ظریف و معاونینش و… از جمله افرادی هستند که به نظر می‌رسد باید سکوت خود را بشکنند و بگویند چه واکسنی زدند!

دکتر سیدموید علویان رییس هیات‌مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز معتقد است که تمامی افراد شناخته شده باید بگویند چه زمانی و کدام برند واکسن را تزریق کردند.علویان که پیش‌تر معاون وزیر بهداشت بوده  می‌گوید: بنده صراحتا اعلام می‌کنم که واکسن آسترازنکا تزریق کردم. تمامی افراد شناخته شده هم باید این موضوع را شفاف به مردم بگویند.

رییس هیات‌مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا در کشورهای دیگر هم این اعلام عمومی مرسوم است یا خیر، می‌افزاید: در کشورهای دیگر مانند ایران واکسن‌های استفاده شده متنوع و متعدد نیست به همین خاطر مشخص است که چه نوع واکسنی تزریق شده است. اما در ایران که واکسن‌های متعددی تزریق می‌شود بهتر است که افراد اعلام کنند چه واکسنی را تزریق کردند. این افراد از رهبر معظم انقلاب که بالاتر نیستند، ایشان در مقابل دوربین واکسن زدند و زمان و نوع واکسن برای همگان مشخص بود.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، سعید نمکی طرفدار پروپاقرص واکسن برکت بود اما خبری از اینکه او این واکسن را تزریق کرده یا خیر، مطرح نشده گفت: خیلی خوب است که رسانه‌ها در این خصوص مطالبه‌گری کنند.

علویان در خاتمه مجددا تاکید می‌کند: مردم ولی‌نعمت این مملکت هستند و حق دارند تا پاسخ همه سوالات خود را شفاف دریافت کنند.روزنامه جهان صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: