کد خبر: ۲۹۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 22
شاید آنقدر که مدنظرمان باشد و الان در مورد سینوفارم و برکت در اختیار ما قرار می‌گیرد، آسترازنکا به آن اندازه در دسترس ما نباشد. اما این محدودیت‌ها همانطور که می‌دانید روز به روز کم می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت> معاون سازمان غذا و دارو گفت:واکسن آسترازنکا را فقط از یکسری منابع مورد تایید می‌توانیم بیاوریم که آن منابع هم به ما حداکثر در حد یک تا دو میلیون واکسن می‌دهند.

به گزارش شفاآنلاین: «حیدر محمدی»، معاون سازمان غذا و دارو در گفت‌وگویی تلویزیونی در ارتباط با کمبود واکسن آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون گفت: ما آسترازنکا را فقط از یکسری منابع مورد تایید می‌توانیم بیاوریم که آن منابع هم به ما حداکثر در حد یک تا دو میلیون واکسن می‌دهند. بیشترین مقدار واکسن آسترازنکا که برای ما آمده است چیزی در حد دو میلیون و هشتصدهزار دز بود که از ژاپن آمد.

او افزود: شاید آنقدر که مدنظرمان باشد و الان در مورد سینوفارم و برکت در اختیار ما قرار می‌گیرد، آسترازنکا به آن اندازه در دسترس ما نباشد. اما این محدودیت‌ها همانطور که می‌دانید روز به روز کم می‌شود.

محمدی گفت: اگر دقت کنید سیل ورود واکسن به کشور ما تقریبا بعد از ورود تولیدات داخلی بود. بسیاری از داروها به این صورت است. اگرچه این کاری غیراخلاقی در حوزه پزشکی است، اما شما تا زمانی که تولید داخلی ندارید، طرف خارجی منتظر می‌ماند که شما با آن‌ها مذاکره کنی و زمانی که می‌بیند تولید کرده اید، او از شما خواهش می‌کند بیایید و از من هم واکسن بخرید. درحال حاضر ما در واکسن همچنان بی‌نیاز از واردات نیستیم اما قطعا با تولید داخل به زودی بی‌نیاز خواهیم شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: