کد خبر: ۲۹۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 21
غفاری
سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: هیچ زمانی تعطیلی دانشگاه‌ها وجود نداشته است و حتی در دوران کرونا هم دایر بودند.
شفاآنلاین>اجتماعی>سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها با اولویت حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی و به شرط واکسینه شدن خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:غلامرضا غفاری سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: هیچ زمانی تعطیلی دانشگاه‌ها وجود نداشته است و حتی در دوران کرونا هم دایر بودند.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا شیوه کاری دانشگاه‌ها تغییر کرد که بسیار اجتناب ناپذیر بود و اگر در سطح جهانی نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که دانشگاه‌ها به علت بیماری روند فعالیت خود را تغییر دادند، ولی بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها بستگی به پوشش واکسیناسیون دارند.

غفاری تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون با رشد واکسیناسیون در کشور مواجه هستیم، بنابراین اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد و ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد حضور دانشجویان در دانشگاه را به میزان قابل توجهی فراگیرتر خواهیم کرد.

او با بیان اینکه هم اکنون سیاست تدریجی بازگشایی دانشگاه‌ها مدنظر است، تاکید کرد: قصد داریم دانشگاه‌ها را به تدریج دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری آغاز کنیم و سپس شرایط را برای حضور مابقی دانشجویان یعنی کارشناسی و کاردانی مهیا کنیم.

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بخش قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور از امکانات خوابگاه در دوران کرونا استفاده می‌کردند و هم اکنون هم با توجه اینکه حضور دانشجویان به صورت تدریجی خواهد بود؛ بنابراین برنامه‌هایی را در نظر گرفته ایم تا اسکان آن‌ها را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم کنیم.

ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ درصدی خوابگاه‌ها در دوران کرونا

غفاری گفت: آغاز سال تحصیلی از اول مهر خواهد بود و دانشگاه‌ها هم اکنون بحث ثبت نام را انجام داده اند، اما گفتنی است که در دوران کرونا هم به طور متوسط بین ۱۵ تا ۲۰ درصد دانشجویان به دانشگاه‌ها رفت و آمد داشتند و از خوابگاه‌ها استفاده می‌کردند، ولی اگر روند واکسیناسیون به صورت فراگیر انجام شود این امکان را می‌دهد تا ظرفیت خوابگاه‌ها را افزایش دهیم.

او ادامه داد: شرط اصلی و کلیدی حضور دانشجویان در دانشگاه ها، واکسیناسیون است و زمانی که بتوانیم پوشش واکسیناسیون را نه تنها در بین دانشجویان که در تمام جامعه به به یک حد ایده آل برسانیم و ستاد کرونا اجازه حضور دانشجویان در دانشگاه ها را اعلام کنند، مجموعه های دانشگاهی نیز اعلام آمادگی خواهند داشت.

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان یادآوری کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد خوابگاه‌ها را با توجه به شرایط کرونایی می‌توانیم استفاده کنیم، اما اگر واکسیناسیون فراگیر شود ظرفیت استفاده از خوابگاه‌ها را افزایش خواهیم داد و طبیعتا با بالا بردن این آمار حضور دانشجویان هم در دانشگاه‌ها فراگیر‌تر خواهد شد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: