کد خبر: ۲۹۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 21
در برخی استان‌ها میزان ابتلا بالا و میزان مرگ و میر پایین، در برخی استان‌ها میزان ابتلا و مرگ و میر بالاست و در برخی بیمارستان‌ها بیماران زیادی را اینتوبه می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: شرط برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها واکسیناسیون است البته دستورالعمل های بهداشتی باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش شفاآنلاین:بهرام عین اللهى وزیر بهداشت در کمیته علمی کرونا اظهار کرد: محققانی که مقاله تحقیقاتی معتبر در زمینه کرونا داشته باشند در آزمون ارتقا امتیاز کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها میزان ابتلا بالا و میزان مرگ و میر پایین، در برخی استان‌ها میزان ابتلا و مرگ و میر بالاست و در برخی بیمارستان‌ها بیماران زیادی را اینتوبه می‌کنند و اوضاع در این بیمارستان‌ها خراب است و بیشتر مرگ و میر در عصر و شب که رسیدگی کمتر می‌شود رخ می‌دهد.

عین اللهی اظهار کرد: باید پیشگیری بر درمان اولویت پیدا کند و باید کارگروه‌های تخصصی در کمیته علمی کرونا تشکیل شود و نظارت و سفر به میدان عمل مدنظر قرار گیرد و در مشهد بیش از ٨٠ درصد بیماران بیمارستان امام رضا مشهد در بخش آی سی یو اینتوبه بودند و وضعیت اصلا خوب نبود و من گریه‌ام گرفته بود.

وزیر بهداشت بیان کرد: آموزش کوتاه مدت برای پزشکان و پرستاران گذاشته شود و نباید به محض اینکه میزان اکسیژن بیمار کاهش پیدا کرد بیمار اینتوبه شود و باید اینتوبه بیمار به محض کاهش اکسیژن را قدغن کنیم، توانبخشی ریوی اوضاع خوبی ندارد و لازم است دستورالعمل تدوین شود. مشکلات روانی کرونا از خود کرونا بدتر است و باید روی این موضوع کار شود.

وزیر بهداشت گفت: ما اعتماد مردم را از دست داده ایم و باید اعتماد را به مردم برگردانیم گاهی حتی حرفی که من وزیر بهداشت می‌گویم برخی از مردم باور ندارند.

وی درباره افزایش واردات واکسن بیان کرد: این درست نیست که برخی می‌گویند پول واکسن‌ها را دولت قبل داده بود و حالا واکسن‌ها وارد شده است، ما تا آخر تیرماه فقط ۵ میلیون واکسن تزریق کرده بودیم و امروز به ۴۵ میلیون دوز واکسن رسیده ایم و در افزایش واردات واکسن درجه اول رییس جمهور نقش داشتند و به شخصه ورود کردند و با رییس جمهور چین درباره واردات واکسن مذاکره کردند، معاون اول رییس جمهور هفته‌ای ٢ بار با دستگاه‌های درگیر مانند وزارت بهداشت، امور خارجه، بانک مرکزی، هلال احمر و ... دارند و همه دستگاه‌ها برای واردات واکسن در یک خط هستند و همدلی دارند و همه این‌ها باعث افزایش واردات واکسن شد.

عین اللهی بیان کرد: ما ١١٠٠ پایگاه واکسیناسیون داریم که عمدتا پایگاه‌هایی مردمی هستند و ما هفته پیش بیش از ٨ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و ابن هفته این رکورد هم زده خواهد شد و یک حرکت مردمی ایجاد شده است و باید این حرکت‌ها تشویق شود، ما در آینده قرنطینه هوشمند را اجرایی خواهیم کرد و کسی می‌تواند مدرسه، خارج از کشور یا استادیوم برود که واکسن تزریق کرده باشد و شرط برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها واکسیناسیون است البته زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: