کد خبر: ۲۸۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 19
قارچ از جمله مواد مغذی مفید و حاوی مواد معدنی، سلنیوم و آنتی اکسیدان است
شفاآنلاین>سلامت> در تمام بیماری‌ها پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان از شر ویروس کرونا در امان ماند.
به گزارش شفاآنلاین:به طور کلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن چندین فاکتور لازم است. تغذیه، اصلاح عادت‌های غلط، سبک زندگی سالم و ورزش از بهترین راه‌های مقابله با ویروس هاست.

مصرف پروبیوتیک‌ها و پروبیوتیک ها از جمله مواد غذایی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند که شامل موارد می‌شوند:

۱- قارچ

قارچ از جمله مواد مغذی مفید و حاوی مواد معدنی، سلنیوم و آنتی اکسیدان است. کمبود سلنیوم می‌تواند باعث بروز سرماخوردگی‌های شدید شود؛ همچنین در قارچ ریبوفلاوین، ویتامین B و نیاسین نیز یافت شده است که نقشی مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. در تحقیقاتی که روی حیوانات انجام گرفت مشخص شد قارچ‌ها ضد باکتری، ضد ویروس و ضد تومور نیز هستند.

۲- هندوانه

هندوانه رسیده دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی و گلوتاتیون است. این ماده غذایی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. گلوتاتیون در قسمت قرمز هندوانه و نزدیک به پوست آن قرار دارد.

۳- کلم

کلم از منابع تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و حاوی گلوتامین است. این خوراکی امروزه تقریبا در تمام فصول یافت می‌شود. به غذا‌های خود کلم اضافه کنید  یا مقداری از آن را به صورت سالاد مصرف کنید. نوع کلم مهم نیست (کلم قرمز، سفید و یا چینی) هرکدام که بیشتر دوست دارید، مصرف کنید.

۴- بادام

یک مشت بادام می‌تواند سیستم ایمنی بدن را از آسیب‌های استرس اکسیداتیو محفوظ نگه دارد. یک چهارم فنجان بادام نیمی از نیاز بدن به ویتامین E را تامین و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ همچنین بادام دارای ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین B  است که خاصیت ضد استرس دارد.

۵- گریپ فروت

گریپ فروت دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین C است؛ اما محققان هنوز در اینکه آیا می‌توان تنها با خوردن غذا‌ها میزان لازم ویتامین C برای مبارزه با سرماخوردگی و تب را تامین کرد  یا مصرف قرص هم لازم است، تردید دارند. گریپ فروت حاوی فلاونوئید نیز هست. یک ماده شیمیایی طبیعی که به فعال سازی سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. اگر از گریپ فروت خوشتان نمی‌آید، پرتقال و نارنگی را امتحان کنید.

۶- جوانه گندم

جوانه گندم بخشی از دانه‌ گندم است که گندم از آن تغذیه می‌کند. به همین دلیل این قسمت سرشار از مواد مغذی همچون روی، آنتی اکسیدان، ویتامین B، دیگر ویتامین و املاح معدنی است. جوانه‌ گندم ترکیبی از فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید است که می‌توان آرد آن را جایگزین بخشی از آرد در پخت غذا کرد.

۷- ماست کم چرب

روزانه یک فنجان ماست چکیده می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. ماست کم چرب میزان کلسیم بیشتری نیز به بدن می‌رساند. می‌توانید ماست کم چرب غنی شده با ویتامین D استفاده کنید.

۸- سیر

سیر دارای چندین نوع آنتی اکسیدان است که با دشمنان سیستم ایمنی مبارزه می‌کند. این ماده‌ تند دارای خواص ضد سرطانی است. 

برای استفاده از سیر در غذا‌ها ۱۵  الی ۲۰ دقیقه قبل از پخت سیر را پوست بکنید وخرد کنید تا زمان پخت، آنزیم‌های کمک کننده به ایمنی بدن آن فعال شود.

۹- اسفناج

اسفناج را به عنوان یک سوپر غذا می‌شناسند. اسفناج سرشار از مواد مغذی همچون فولات است که به بدن کمک می‌کند سلول‌های جدید بسازد و DNA را ترمیم کند؛ همچنین به افزایش فیبر و آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C کمک می‌کند. برای اینکه بیشتر از مزایای اسفناج برخوردار شوید آن را خام یا نیمه پخته مصرف کنید.

۱۰- چای چای سبز یا سیاه؟

فرقی نمی‌کند هر دو سرشار از پلی فنول و فلاونوئید هستند. این آنتی اکسیدان‌ها سلول‌های آسیب زننده به بدن را شناسایی و نابود می‌کنند. چای کافئین دار و بدون کافئین هر دو در این خاصیت یکسان هستند.

۱۱- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین هم مانند هویج دارای آنتی اکسیدان بتا کاروتن است که با رادیکال‌های آزاد آسیب زننده به بدن مبارزه می‌کند. سیب زمینی شیرین دارای ویتامین A نیز است که باعث تاخیر در پیری و جلوگیری از انواع سرطان می‌شود.

۱۲- بروکلی

بروکلی را به راحتی می‌توانید در میوه و سبزی فروشی‌ها پیدا کنید. می‌توانید آن را با غذا‌ها ترکیب کرده و از خواص آن بهره ببرید. بروکلی دارای ویتامین A ویتامین C و گلوتاتیون است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
برچسب ها: تقویت ، سیستم ، ایمنی ، بدن ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: