کد خبر: ۲۸۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 19
اپیدمیولوژیست عنوان کرد؛
حمید سوری گفت: متأسفانه پوشش واکسیناسیون در استان‌های غربی نسبت به میانگین کشوری به ویژه در گروه‌های پرخطر مطلوب نیست و ۳۰ درصد از افراد پرخطر در استان‌های غربی هنوز واکسن دریافت نکرده اند.
شفاآنلاین>سلامت>استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه اپیدمی در کشور قابلیت مهار جدی دارد، گفت: مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نگران فصل سرما نباشند.

به گزارش شفاآنلاین: حمید سوری، با اشاره به کاهش روند اپیدمی در کشور، گفت: متأسفانه پوشش واکسیناسیون در استان‌های غربی نسبت به میانگین کشوری به ویژه در گروه‌های پرخطر مطلوب نیست و ۳۰ درصد از افراد پرخطر در استان‌های غربی هنوز واکسن دریافت نکرده اند.

وی با بیان اینکه چرخش ویروس در استان سیستان و بلوچستان به شدت کاهش یافته است، افزود: با تصمیمات گرفته شده و پیگیری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر، روند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تداوم پیدا کرده است.

سوری با بیان اینکه اپیدمی در کشور قابلیت مهار جدی دارد، بیان کرد: مردم خسته و دچار خوش‌خیالی و ساده‌انگاری نشوند، ما باید به سمت عادی سازی برویم و مدارس و دانشگاه‌ها باز شوند، ولی باید مراقب بود تا دچار عادی‌انگاری نشویم.

این اپیدمیولوژیست گفت: مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نگران فصل سرما نباشند، به این دلیل که صرفاً سرما عامل مستقیم و مؤثری برای شیوع ویروس  کرونا نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: