کد خبر: ۲۸۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 17
مدیر عامل شرکت داروسازی ژاپنی تاکدا فارماسوتیکال گفت: داده‌های واکسن تب دنگی این شرکت در مارس به آزمایشگاه‌های بالینی اتحادیه اروپا ارائه شد همچنین این شرکت قصد دارد درخواست تائیدیه این واکسن را در سال جاری به چند کشور آمریکای جنوبی و آسیایی نیز ارائه دهد.
شفاآنلاین>سلامت>یک شرکت ژاپنی پس از ۱۰ سال موفق به تولید واکسن تب دنگی شد.

 به گزارش شفاآنلاین:روزگذشته کریستوفر وبر مدیر عامل شرکت داروسازی ژاپنی تاکدا فارماسوتیکال گفت: داده‌های واکسن تب دنگی این شرکت در مارس به آزمایشگاه‌های بالینی اتحادیه اروپا ارائه شد همچنین این شرکت قصد دارد درخواست تائیدیه این واکسن را در سال جاری به چند کشور آمریکای جنوبی و آسیایی نیز ارائه دهد.

 وبر افزود: تاکدا تقریبا ۱۰ سال روی واکسن تب دنگی کار می‌کند و حالا در مرحله نهایی این هستیم.

در ادامه این گفتگو وبر مدیر عامل شرکت تاکدا که وارد کننده ۵۰ میلیون دوز از واکسن کرونا مدرنا به ژاپن بود در توضیحی در باره معیوب بودن این واکسن گفت: فرضیه معیوب بودن واکسن تولیدی به صورت کلی غلط است و احتمال آسیب رسیدن به این واکسن‌ها را در زنجیره توزیع در داروخانه‌ها می‌دانیم.

وبر گفت: تولید خود را مبتنی بر یک یا دو محصول نمی‌دانیم و در حال حاضر فرآیند آزمایش بالینی ۴۰ محصول خود را که عمدتا در زمینه سرطان و دستگاه گوارش است، پیش می‌بریم.

احتمال شدت گرفتن بیماری دنگی در نوزادان و کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است. احتمال شدت گرفتن بیماری در کودکانی که تغذیه خوبی دارند، زیاد است؛ همچنین بانوان بیشتر از آقایان در معرض ابتلا به این ویروس هستند و ممکن است این بیماری در افرادی با بیماری‌های مزمن مانند آسم و دیابت، منجر به مرگ شود.

دو ماه پیش خبری مبتنی بر شناسایی بیماری تب دنگی در بندر لنگه مطرح شد که از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تکذیب شد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: