کد خبر: ۲۶۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 30
نایب رئیس انجمن علمی کار درمانی ایران گفت: امروزه نیازمندان کار درمانی به دلایلی مجبور هستند برای دریافت این خدمات به کلینیک‌های خصوصی بروند.

شفا آنلاین>سلامت>محمدرضا اسدی نایب رئیس انجمن علمی کار درمانی ایران و عضو هیئت مدیره مجمع انجمن‌های علمی کل پزشکی کشور در نشست خبری هیئت مدیره انجمن علمی کار درمانی ایران که به مناسبت روز جهانی کار درمانی در مرکز جامع فوق تخصصی توانبخشی آرمان شایان برگزار شد، درباره مشکلات رشته کار درمانی و فارغ التحصیلان این رشته اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی امر آموزش دانشجویان رشته کار درمانی است. تاکنون حدود چهار هزار و ۲۰۰ فارغ التحصیل از ابتدای تشکیل این رشته در کشور داریم. رشته کار درمانی در ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور از سال ۶۳ تدریس می‌شود.

 به گزارش شفا آنلاین:اسدی بیان کرد: در سال‌های اخیر آگاهی جامعه نسبت به این رشته و نیاز مردم به خدمات کار درمانی افزایش پیدا کرده است به طوری که اکنون شاهد هستیم بسیاری از افرادی که در رشته کار درمانی تحصیل نکرده‌اند، با دانش کمی که از این رشته به دست آورده‌اند، خدماتی را انجام می‌دهند که این خدمات، دلسردی مردم را به همراه دارد، البته این افراد شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

همت اندک وزارت بهداشت در ایجاد بخش‌های کار درمانی

نایب رئیس انجمن علمی کار درمانی ایران افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همت لازم را برای ایجاد بخش‌های کار درمانی به ویژه در بیمارستان‌های دولتی به کار نگرفته، بنابراین این موضوع خانواده‌ها را متحمل هزینه‌های زیادی کرده است چرا که باید به کلینیک‌های خصوصی مراجعه کنند همچنین این وزارتخانه در ردیف‌های استخدامی خود کار درمانگران را جذب نمی‌کند و تنها به صورت محدود در ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی که بخش‌های آموزشی بالینی بسیار کوچکی را در بیمارستان‌ها دارند، کار درمانگران فعالیت می‌کنند همچنین ما فاقد بخش‌های کار درمانی برای کار‌های بالینی هستیم.

اسدی یادآوری تاکید کرد: در سازمان بهزیستی هم با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، امکان جذب نیروی کار درمانگر بسیار کاهش پیدا کرده است همچنین مراکز کار درمانی و توانبخشی بیشتر در بخش‌های خصوصی متمرکز شده‌اند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که آینده شغلی رشته کار درمانی با خطر‌هایی مواجه شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: