کد خبر: ۲۶۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 25
سخنگوی وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی، از مردم درخواست کرد تخلفات بهداشتی اصناف را با شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

شفاآنلاین>سلامت>سیما سادات لاری، با اشاره به نحوه برخورد با تخلفات کرونایی، گفت: در شرایط همه گیری بیماری کرونا در کشور، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز صنفی و کارگاهی به عنوان یکی از محل‌های پر رفت و آمد مردم از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش شفاآنلاین:لاری افزود: صاحبان واحدهای صنفی باید استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند و از ارائه هرگونه خدمت به افراد فاقد ماسک به طور جدی خودداری کنند. همچنین، نسبت به استفاده از کارتخوان به جای دریافت وجه نقد، گندزدایی مرتب سطوح، رعایت بهداشت دست‌ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و در دسترس قرار دادن آن برای مراجعین و رعایت اصول فاصله گذاری به میزان ۱.۵ تا دو متر اقدام کنند.

لاری ادامه داد: مردم می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را با شماره تلفن ۱۹۰ و یا از طریق پاسخ به سوالات پیش بینی شده، بعد از اسکن کد QR واحد متخلف با استفاده از دوربین تلفن همراه هوشمند خودشان جهت انجام پیگیری‌های بعدی توسط همکاران ما اعلام کنند.

سخنگوی وزرات بهداشت تاکید کرد: از این به بعد تمام اصناف باید کد QR داشته باشند تا هموطنان بتوانند با تلفن هوشمند آن را اسکن کرده و به چهار سوال مربوط به اجرای پروتکل آن صنف پاسخ دهند.

برچسب ها: تخلفات ، کرونا ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: