کد خبر: ۲۵۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند- متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری- به سوالات مطرح شده کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.
من دو ساله قرص ضد بارداری مصرف میکنم الان یک ماهه که مصرف قرص را قطع کردم. ۱۲ روز پریودم عقب افتاده!لطفا راهنمایی کنید.

 بعد از مدت طولانی قرص خوردن ممکن است اختلال قاعدگی داشته باشید البته باید از روشهای دیگر جلوگیری حتما استفاده کنید

سلام خسته نباشيد من حدود سه ماه قرص ال دى مصرف ميكردم ماه آخر مصرف كردم. تموم شد ديگه قطع كردم پريود شدم الان قرص مصرف نميكنم ولى با اينكه زمان پريوديم تموم شده و ١٠روز گذشته دچار خونريزى شدم ايا طبيعيه؟

از داروی دیگر مثل قرصهای اورژانسی استفاده نکرده اید؟ در غیر این صورت ممکن است طبیعی باشد ولی بهتر است سونوگرافی از رحم و تخمدانها انجام دهید

سلام من 5 ماه ميشه طفل ٧ ماه به شكم مرده و از سينه هايم شير مياد اما كم و ٢ ماه جلوگيري كردم اما ٣ ماه ميشه با شوهرم نزديكي ميكنم ،اما باردار نشدم. دليلش چیست؟

 بهتر است به پزشک مراجعه وازمایش پرولاکتین بدهید. در صورت بالا بودن، دارو استفاده کنید البته ۲ ماه کم است برای باردار شدن ولی ممکن است به علت ترشح شیر از پستان شما باشد

سلام خسته نباشید،من یکبار نزدیکی داشتم و توسط پزشک معاینه شدم و گفتن که پرده بکارت از نوع حلقوی است و بکارتم آسیب جزئی دیده آیا ممکنه برای بار دوم پس از مدت طولانی،پس از نزدیکی خونریزی داشته باشم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

 جواب این سوال مشکل است و بستگی به موارد زیاد دارد. مشاوره و معاینه توسط همکاران متخصص پزشک قانونی می تواند تا حدودی کمک کننده باشد

سلام خسته نباشید مدتها دچار عفونت و بیشتر قارچ هستم باوجود مصرف دارو؛ و ویزیت دکتر.بطوریکه یکماه پیش فنوکونازول ومترونیدارول مصرف کردم و حتی رابطه جنسی دراین فاصله نداشتم.  اما باتوجه به اینکه ترشحاتم طبیعی بود مقداری خارش گرفتم که قرص فنوکونازول مصرف کردم که بعد تکه های سبز رنگی خارج شد خواستم ببینم ایا مشکل من  فقط قارچ است یاعفونت هم دارم .؟ واین ترشحات سبز رنگ مربوط به چی هستند؟

 ترشحات سبز رنگ بیشتر به علت عفونت تریکوموناس می باشد و خودتان و همسرتان باید مترونیدازول استفاده کنید و در این مدت نزدیکی نداشته باشید و فلوکونازول 150 برای عفونت قارچی مکرر ،هر ۳ روز یک بار برای یک ماه است

سلام وقتتون بخیر. من دوماهه که برای جلوگیری قرص ال دی میخورم بعد از ۲۱ روزم که تمام شد دوروز بعدش پریود میشدم اما این ماه بعد از اینکه ۲۱ روزه ام تموم شد ۵ روز بعدش پریود شدم اما خونم مثل پریودی نبود لکه های سیاه رنگ بود مثل لخته بود که تا دوروز خیلی کم میومد که دیگه روز سوم کلا قطع شد و دیگه هیچ لکه ای نداشتم .ایا احتمال بارداری وجود داره؟

 اگر قرص را در ۵ روز اول پریود شروع کردید و مرتب خورده باشید امکان حاملگی نیست و قرص جلوگیری سبب کم‌شدن حجم و روزهای خونریزی پریود می شود

من حدودا شش ماه پیش چکاپ هورمونی و تست پاپ اسمیر دادم و مشکلی نداشتم. سه ماه پیش یه بار قرص اورژانسی مصرف کردم و دوماهه که یه هفته بعد از پریود، به مدت سه چهار روز لکه بینی و لخته بینی دارم. آخرین دفعه هم روز اول پریود دل درد کم سابقه ای داشتم. قبلا این مشکلات رو  نداشتم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  گاهی هنگام تخمک گذاری لکه بینی و دل درد ایجاد می شود و نرمال است. ولی در صورت تداوم بهتر است محض احتیاط به پزشک مراجعه کنید

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرشته
|
-
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
سلام من ازسن ۷سالگی به دلیل نفهمی قرص ال دی خوردم شاید هفت هشت تا ایا باعث پارگی بکارت یا مریضی های دیگه میشه ؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: