کد خبر: ۲۴۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 26
شاید برای شما هم در زمان خرید ماء الشعیر پیش آمده باشد که بین خرید دو یا چند برند دچار سردرگمی شوید و این سوال به ذهنتان بیاید که بهترین برند نوشیدنی مالت و یا ماء الشعیر کدام است ، ظاهر یک ماء الشعیر با کیفیت چگونه است و کدامیک از این محصولات از کیفیت بهتری برخوردارند.؟

شفا آنلاین>سلامت>شاید برای شما هم در زمان خرید ماء الشعیر پیش آمده باشد که بین خرید دو یا چند برند دچار سردرگمی شوید و این سوال به ذهنتان بیاید که بهترین برند نوشیدنی مالت و یا ماء الشعیر کدام است ، ظاهر یک ماء الشعیر با کیفیت چگونه است و کدامیک از این محصولات از کیفیت بهتری برخوردارند.؟

به گزارش شفا آنلاین، در این مقاله قصد داریم تا شاخصه های یک ماء الشعیر و نوشیدنی مالت با کیفیت را برشمریم و شما را در انتخاب بهتر یاری کنیم.

بهترین ماء الشعیر به صورت طبیعی تولید می شود

بهترین نوشیدنی مالت و ماء الشعیر، از عصاره مالت با غلظت مناسب تولید شده و برای شیرین کردن آن از قندهای طبیعی مانند قند خرما استفاده می شود. این نوشیدنی ها معمولا دارای اسانس کمتری هستند به همین دلیل مزه طبیعی خود و همچنین تلخی گیاه رازک را به خوبی در خود حفظ می کنند همچنین یک ماء الشعیر خالص دارای رنگ طلایی بسیار منحصر به فرد است و علاوه بر آن در زمان ریختن این نوشیدنی، نصف لیوان از کف پر می شود. به عبارتی ماء الشعیری که کف تولید می کند ، با کیفیت تر است. به طور کل می توان گفت که ماء الشعیرهای کلاسیک که فاقد هرگونه اسانس و مواد قندی هستند، معمولا از کیفیت بالاتری برخوردارند. لازم به ذکر است که کارخانه سازنده و برند ماء الشعیر نیز بسیار در شناخت کیفیت آن تاثیر گذار است به عنوان مثال محصولات کارخانه شمس که دارای قدمتی چندین ساله در حوزه تولید انواع نوشیدنی های مالت و ماء الشعیر است نیز بر هیچکس پوشیده نیست و اکثر افراد با نام ماء العشیر و نوشیدنی مالت شمس آشنا هستند.


امروزه می توان نوشیدنی مالت را در آزمایشگاه های مخصوص از لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار داد

روش آزمایشگاهی کنترل کیفیت ماء الشعیر

امروزه می توان محصولات و مواد غذایی را در آزمایشگاه های مخصوص و با استفاده از سیستم های جدید آزمایشگاهی، از لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار داد. ماء الشعیر نیز از این دست مواد غذایی می باشد. به وسیله آنالیزور ترموستاتیک CDR foodlab به راحتی می توان به کیفیت ماء الشعیر تولید شده توسط کارخانجات تولیدی پی برد. برای استفاده از این دستگاه نیازی به تخصص فنی نیست و افراد عادی نیز می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

ماء الشعیر طبیعی بدون الکل

به طور کلی ماء الشعیری که به صورت طبیعی و از عصاره جو تهیه شده باشد ، به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ، جزو با کیفیت ترین نوشیدنی ها محسوب می شود. لازم به ذکر است که روش تهیه این نوشیدنی بسیار مهم است. ماء الشعیرهایی که طی فرایند تخمیر تولید می شوند ، با وجود اینکه دارای همان ویتامین ها و مواد مغذی هستند اما به دلیل داشتن الکل برای بدن ضرر داشته و مصرف آنها بسیاری از عوارض دیگر را به دنبال خواهد داشت.

قدمت مصرف ماء الشعیر به سالیان بسیار دور باز می گردد

تاریخچه مصرف ماء الشعیر و خواص آن

قدمت مصرف ماء الشعیر به سالیان بسیار دور باز می گردد . مصریان باستان این نوشیدنی را به عنوان دارو و یک ماده غذایی مقوی مورد استفاده قرار می دادند، در میان قبایل آفریقایی نیز نوعی نوشیدنی همانند ماء الشعیر تولید می شد که ماده اولیه آن ارزن بود. پس از مدتی مصرف این نوشیدنی در کل دنیا رواج یافت و امروزه به یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان بدل گشته است. لازم به ذکر است که طی تحقیقات جدید مشخص شده است که ماء الشعیر در گودین تپه واقع در رشته کوه زاگرس نیز تولید می شده است. خوشبختانه در سال های اخیر روند مصرف این نوشیدنی رو به افزایش گذاشته و تبدیل به رقیبی قدرتمند برای نوشیدنی پرطرفدار نوشابه شده است.

کیفیت ماء الشعیر

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد ، ماء الشعیر با کیفیت از درجه خلوص بالاتری برخوردار است بدین معنی که جو به کار رفته برای تولید آن بیشتر بوده و همچنین برای ساخت آن ، از گیاه رازک نیز استفاده می شود . همچنین در صورتی که اسانس و قند به کاررفته در این نوشیدنی کمتر باشد ، محصول کم ضررتر بوده و از درجه کیفی بالاتری برخوردار است . در ساخت ماء الشعیر های با کیفیت معمولا از مواد قندی طبیعی استفاده می شود در نتیجه مصرف این گونه نوشیدنی ها برای بیماران دیابتی دارای عوارض کمتر و بهتر است.


اگر تمایل دارید ماء الشعیری خنک و با کیفیت در روزهای گرم تابستان بنوشید شمس لیمونعناع را امتحان کنید

بهترین راه شناخت ماء الشعیر با کیفیت

متاسفانه مردمی که شناخت کافی از ماء الشعیر و نحوه ساخت آن ندارند، نمی توانند از روی ظاهر ، کیفیت آن را تشخیص دهند. در نتیجه بهترین راه برای انتخاب و خرید صحیح این نوشیدنی، دقت در برند و کارخانه تولید کننده این محصول است. کارخانه شمس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماء الشعیر و نوشیدنی مالت در ایران است که به دلیل سابقه فعالیت آن مسلما افراد زیادی با برند این محصول آشنایی دارند. درصورتی که تمایل دارید ماء الشعیری خنک و با کیفیت در روزهای گرم تابستان بنوشید ماء الشعیرهای شمس نظیر شمس کلاسیک و یا شمس لیمونعناع را امتحان کنید. مطمئن باشید که از خوردن آن پشیمان نخواهید شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدرضا مقصودی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
آقا خدا وکیلی داری واسه شمس تبلیغ می‌کنی یا واقعیت رو میگی ...............در کل ماالشعیر یه نوشیدنی عالیه و امیدوارم تولیدی ها بخاطر پول خودشون ورفاه بچه‌ها شوند مردم و بچه های اونا رو مسموم و یا اذیت نکنن
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
سلام
در سایت بی طرفی اسم همه اینها از جمله کارخانه قدیمی شمس نوشته شده از نوع دوم داره
و مالت با کیفیتی ندارن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: