کد خبر: ۲۱۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019January 01
با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش قابل ملاحظه قیمت‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی، ده‌ها میلیون یورو در کشور صرفه‌جویی ارزی شده است.

شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش قابل ملاحظه قیمت‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی، ده‌ها میلیون یورو در کشور صرفه‌جویی ارزی شده است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر رضا مسائلی ضمن اشاره به کاهش قابل توجه قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: در حوزه تجهیزات تصویربرداری عمده پزشکی با توجه به سیاست‌گذاری‌های وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت، کاهش قیمت خوبی را  شاهد بودیم. به طوریکه قیمت  دستگاه ام آر آی قبل از اجرای طرح تحول سلامت یک میلیون و 200 هزار یورو بود، اما با اجرای این طرح به 700 هزار یورو کاهش یافت و در این حوزه چهار میلیون و 600هزاریورو  صرفه جویی ارزی را تجربه کردیم.

قیمت تجهیزات تصویربرداری عمده پزشکی چقدر است؟

وی افزود: در ادامه روند کاهش قیمت تجهیزات پزشکی تصویر برداری عمده، قیمت دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس از 400 هزار یورو به 240 هزار یورو کاهش پیدا کرده است. همچنین قیمت دستگاه آنژیوگرافی نیز پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت 600 هزار یورو بوده است، اما اکنون می‌بینیم که روندی کاهشی داشته و به قیمت 500 هزار یورو رسیده است.

وی تاکید کرد که به طور کلی با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش قابل ملاحظه قیمت های تجهیزات و ملزومات پزشکی، فقط در حوزه دستگاه های تصویربرداری عمده پزشکی 10 میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته‌ایم.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به وضعیت قیمت لنزهای پرفروش جهانی قبل و بعد از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: قبل از طرح تحول سلامت یک نوع از لنزهای پرفروش جهانی با قیمتی بالغ بر 400 تا 500 هزار تومان در کشور به فروش می‌رسیدند که بعد از اجرای این طرح، قیمت آن ها به 245 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. همچنین نوع دیگری از این لنزها از 265 هزار تومان به 169 هزار تومان رسیده است. در حوزه لنزهای پرفروش جهانی نیز شاهد یک صرفه‌جویی 550 میلیارد ریالی در کشور بوده‌ایم.

استنت‌های قلبی ارزان شدند

وی درباره تغییر قیمت استنت های قلبی در طی سال های اجرای طرح تحول نیز ادامه داد: قیمت استنت‌های قلبی برندهای پرفروش قبل از طرح تحول سلامت 800 یورو بود که در حال حاضر به 300 یورو کاهش یافته است. بر این اساس کاهش قیمتی 70 درصدی را در استنت‌های قلبی شاهد بودیم. همچنین از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون در این حوزه 300 میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته‌ایم.

نگاهی به وضعیت قیمتی پروتزهای زانو

وی با بیان اینکه قیمت پروتزهای زانو نیز طی سال‌های اجرای طرح تحول نظام سلامت از 1400 دلار به 1100 دلار کاهش پیدا کرده است، گفت: در حوزه اسپاین (ستون فقرات) نیز کاهش قیمت خوبی را در این سال ها داشته‌ایم. البته باید توجه کرد که حوزه اسپاین به دو قسمت پیچ‌های پدیکولار و کیج تقسیم می‌شود. بر همین اساس در زمینه پیچ‌های پدیکولار قیمت‌هایمان از 109 یورو به 69 یورو کاهش یافته و در حوزه کیج نیز قیمت‌ها از 217 یورو به 137 یورو کمتر شده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: