کد خبر: ۲۱۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 22
انواع خانواده توت سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند ضمن اینکه آنتی اکسیدان بالایی نیز دارند ولی با این حال توت ها خاصیت اسیدی دارند و بهتر است برای حفظ سلامت دندان ها آنها را با ماست یا آب میل کنید
شفاآنلاین>سلامت>غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید نقش مهمی در حفظ سلامت دندان‌های شما دارد، در این خبر به برخی از بهترین و بدترین خوراکی‌ها برای سلامت دندان‌ها اشاره شده است.

به گزارش شفاآنلاین، از بین رفتن و ساییدگی لایه محافظ دندان (مینای دندان) ناشی از مصرف غذاهای شیرین و اسیدی است، در این خبر به بدترین و بهترین خوراکی ها برای حفظ و یا از بین رفتن سلامت دندان ها<Teeth> اشاره خواهیم کرد.

اسفناج و سبزیجات برگ دار: سبزیجاتی مانند اسفناج خام و کلم پیچ که بیشتر مخصوص فصول سرد سال و به خصوص پاییز هستند، بهترین سبزیجات برای حفظ سلامت دندان ها محسوب می شوند، جویدن این سبزیجات به علت اینکه فیبر بالایی دارند، باعث شستشوی دندان ها از طریق تولید بزاق بیشتر می شود.

قهوه: منجر به لکه دار کردن دندان ها و خشک شدن محیط دهان می شود، میزان لکه ‌ای که ناشی از نوشیدن قهوه روی دندان باقی می ‌ماند بسیار بیشتر از دخانیات است.

نوشابه: مصرف نوشابه برای دندان به شدت مضر است، این نوشیدنی ها بسیار اسیدی هستند؛ آنها حتی اسیدی تر از نوشابه هستند و مینای دندان را از بین می برند.

توت فرنگی: انواع خانواده توت سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند ضمن اینکه آنتی اکسیدان بالایی نیز دارند ولی با این حال توت ها خاصیت اسیدی دارند و بهتر است برای حفظ سلامت دندان ها آنها را با ماست یا آب میل کنید.

پنیر: پنیر، ماست و شیر به دلیل کلسیم موجود در آنها برای سلامتی دندان بسیار مفید هستند، کلسیم به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند و دندان ها را سالم نگه می دارد، آنچه در مورد لبنیات و پنیر جالب و مهم است این است که حاوی کازئین، یک نوع پروتئین است که مینای دندان را تقویت می کند.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: