کد خبر: ۲۱۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 01
درون پوست مجرا‌هایی به نام فولیکول وجود دارد که مو و ترشحات چربی از آن خارج می‌گردند، اگر داخل این فولیکول‌ها التهاب ایجاد شود و آن‌ها مسدود گردند دیگر ترشحات چربی راهی برای بیرون آمدن نمی‌یابند و در آن نقطه تجمع پیدا می‌کنند و تبدیل به جوش می‌شوند
شفاآنلاین> سلامت> خانم‌هایی که مستعد زدن جوش هستند بعد از اپیلاسیون به علت التهاب و ورم پوستشان و بسته شدن فولیکول‌ها بیشتر از بقیه جوش می‌زنند این خانم‌ها برای جوش نزدن پس از اپیلاسیون باید نکات زیر را رعایت کنند.

به گزارش شفاآنلاین: بسیاری از خانم‌ها چند ساعت بعد از اپیلاسیون دچار سوزش و خارش<Burning and itching> در محل اپیلاسیون می‌شوند و چند روز بعد هم سروکله جوش‌هایی چرکی روی پوستشان پیدا می‌شود؛ بنابراین طبیعی است که این سوال، سوال خیلی از خانم‌ها باشد که چطور می‌توانند از شر جوش‌های بعد از اپیلاسیون خلاص شوند. با این بخش همراه شوید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

علت جوش زدن پس از انجام اپیلاسیون

درون پوست مجرا‌هایی به نام فولیکول وجود دارد که مو و ترشحات چربی از آن خارج می‌گردند، اگر داخل این فولیکول‌ها التهاب ایجاد شود و آن‌ها مسدود گردند دیگر ترشحات چربی<Fat deposits> راهی برای بیرون آمدن نمی‌یابند و در آن نقطه تجمع پیدا می‌کنند و تبدیل به جوش می‌شوند.

در اپیلاسیون بدین علت که مو با شدت و شتاب بیرون کشیده می‌شود التهاب و ورم ایجاد می‌گردد و فولیکول‌ها بسته می‌شوند و جوش ایجاد می‌شود. همچنین بسته شدن سر فولیکول موجی ایجاد فولیکولیت (عفونت مو) نیز می‌شود.

راهکار‌هایی برای درمان جوش‌های بعد از وکس و اپیلاسیون

خانم‌هایی که مستعد زدن جوش هستند بعد از اپیلاسیون به علت التهاب و ورم پوستشان و بسته شدن فولیکول‌ها بیشتر از بقیه جوش می‌زنند این خانم‌ها برای جوش نزدن پس از اپیلاسیون باید نکات زیر را رعایت کنند.

چطور می توانیم از شر جوش های بعد از اپیلاسیون خلاص شویم

۱. برای اپیلاسیون به فردی مراجعه کنند که تبحر کافی برای انجام این کار را داشته باشد.

۲. عمل اپیلاسیون باید به آرامی و با حوصله انجام شود تا بعد از آن، التهاب کمتری به وجود آید و کمتر جوش بزنند.

۳. التهاب پوست را با گذاشتن کمپرس سرد کاهش دهند. یخ، سطح پوست را خنک می‌کند و در نتیجه التهاب و قرمزی پوست کم می‌شود.

۴. بعد از اپیلاسیون از دارو‌های کاهش دهنده التهاب پوست استفاده کنند.

۵. قبل از اپیلاسیون از دارو‌های ضدجوش استفاده کنند تا بعد از آن، مشکل شان تشدید نشود.

۶. هرگز برای از بین بردن مو‌های زائد خود از اپیلیدی برقی استفاده نکنند، زیرا این روش بدترین روش ممکن است و موجب جوش زدن می‌گردد.

۷. برای جوش نزدن پوست خود را با ضدعفونی کننده‌ها قبل از اپیلاسیون تمیز کنید.

چطور می توانیم از شر جوش های بعد از اپیلاسیون خلاص شویم

۸. به محلی که اپیلا سیون شده دست نزنید.

۹. بعد از اپیلاسیون منافذ پوست باز هستند و سریع میکروب، جذب می‌کنند پس تا ۲ ساعت از کِرِم‌های آرایشی یا مواد معطر استفاده نکنید.

۱۰. برای لایه برداری پوست مرده از مواد مورد استفاده در پیلینگ پوست ۸ ساعت بعد از اپیلاسیون استفاده کنید. هر بار بعد از حمام این کار را تکرار کنید تا پوست مرده و سطحی که در مقابل رویش مو مقاومت می‌کند و تبدیل به جوش می‌شود پاکسازی شود.

۱۱. بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش زدن از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید. آلوئه ورا علاوه بر درمان این جوش ها، باعث آبرسانی پوست نیز می‌شود. برای استفاده از این ژل، بهتر است آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

۱۲. برای درمان جوش‌های بعد از وکس و اپیلاسیون، از پماد‌های موضعی حاوی پلی میکسین B. سولفات، نظیر bacitracin zinc و Neosporin استفاده کنید. به مدت ۳ روز بعد از اپیلاسیون، پس از شستن دست ها، یک لایه نازک از پماد، روی پوست بمالید.

۱۳. چند بار در روز، بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش نزدن روغن ویتامین E. بر روی پوست بمالید.

چطور می توانیم از شر جوش های بعد از اپیلاسیون خلاص شویم

۱۴. برای درمان فولیکولیت‌های شدید از آنتی بیوتیک‌های معمول استفاده می‌شود، اما برای تشخیص دقیق‌تر نوع باکتری بهتر است از ترشحات نمونه گیری شود و آزمایش و کشت صورت گیرد.

۱۵. اگر با انجام توصیه‌های بالا باز هم جوش زدید از روش دیگری مانند لیزر و الکترولیز برای خلاص شدن از شر مو‌های زائد استفاده کنید. توجه داشته باشید این روش‌ها را زیر نظر متخصص پوست انجام دهید تا عوارض کمتری داشته باشد.

۱۶. گاهی با وجود همه اقدام‌های پیشگیر انه باز هم جوش می‌زنید، در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

جوش کمتر با کدام روش اپیلاسیون؟!

چطور می توانیم از شر جوش های بعد از اپیلاسیون خلاص شویم

نمی‌توان گفت که کدام روش اپیلاسیون از همه بهتر است و جوش کمتری ایجاد می‌کند، زیرا این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. افراد مستعد جوش باید از روش‌هایی استفاده کنند که تحریک پوستی کمتری دارند. مانند استفاده از کرم، اما استفاده از کرم موبر برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نیست، زیرا این کرم‌ها چربند و با مصرف آن‌ها جوش‌های شان تشدید می‌شود.

روش‌هایی که همراه با کندن مو مثل مومک و بند انداختن هستند موجب افزایش جوش می‌شوند. لیزر مو‌های زائد می‌تواند به کاهش این جوش‌ها کمک کند، زیرا تعداد دفعات اپیلاسیون را کمتر می‌کند. اما مشکل این روش این است که مو‌های کرکی و ریز تحت تاثیر لیزر قرار نمی‌گیرند و خانم‌ها مجبور می‌شوند آن‌ها را اصلاح کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: