کد خبر: ۲۱۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 28
به طور متوسط 3 تا 7 ساعت عمل جراحی طول می کشد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل لیپوماتیک بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد
شفا آنلاین>سلامت> لیپوماتیک یک روش لیموتومی حداقل تهاجمی است که با استفاده از انرژی با سرعت بالا برای تجزیه چربی و نگه داشتن بافت همبند دست نخورده انجام می شود.

به گزارش شفا آنلاین:چربی مایع پس از آن به آرامی مکیده می شود و از بدن دفع می شود. در این مقاله سعی شده به هر سوالی که در ذهن شما ایجاد میشود، پاسخ داده شود:


این روش عمل لیپوماتیک <Lipomatous action>از حرارت به عنوان منبع انرژی استفاده نمی کند، بنابراین خطر سوختگی پوست و یا آسیب پوست وجود ندارد، زیرا ممکن است با تکنولوژی لیزر و اولتراسوند این خطر وجود داشته باشد. از آنجا که این روش به تحریک کلاژن در منطقه درمان شده تا 6 ماه پس از درمان کمک می کند، پوست اضافی با حجم زیادی از چربی ها اغلب در طول این دوره خارج می شوند.

مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها

    امن، موثر و آسان است اگر کانول با بافت های غیر چربی ملاقات کند، سیستم امنیتی فعال اجازه می دهد تا فورا متوقف شود
    کم درد یا بدون درد است : لیپوماتیک لرزشی به آرامی چربی بدن را از بین می برد. در این روش کاهش ضایعات در هنگام خروج چربی دیده می شود.
    اجازه می دهد تا کشش پوست بسیار عالی باشد
    مدت زمان کوتاهتر
    بهبود سریع تر
    ارزان تر
    درمان انعطاف پذیر: این روش به پزشک اجازه می دهد تا چربی اضافی بدن را از یک یا چند منطقه بدن به صورت همان زمان خارج کند به عنوان مثال از نقاط دشوار و ظریف که نیاز به مراقبت های اضافی دارند، مانند زانو.
    شکل دقیق بدن : در این روش بدن با دقت به شکل و اندازه دلخواه تبدیل می شود و انواع مختلف چربی، از جمله چربی فیبری از بین می رود.

مناطق قابل انجام لیپوماتیک

این تکنولوژی پیشرفته می تواند چربی را از مناطق زیر خارج کند:

    شکم
    باسن
    پهلوها
    پشت
    صورت
    گردن
    بازوها
    زانو
    ران ها

بهترین نامزدها برای لیپوماتیک

با آخرین پیشرفت هایی که لیپوماتیک با ارتعاش ارائه می دهد، افرادی که قبلا برای روش های لیپوماتیک واجد شرایط نبودند، اکنون می توانند حجم بیشتری از چربی را بدون بستری شدن در بیمارستان از بدن خارج کنند. این روش لیپوماتیک بر روی بیماران مبتلا به اضافه وزن تا 60 کیلوگرم انجام می شود. اغلب افرادی که از رژیم های مکرر خسته شده اند و یا حجم چربی شکم و پهلو زیاد است و یا ورزش نمی کنند بیشتر تمایل به استفاده از این روش ها را دارند.

هزینه لیپوماتیک

هزینه لیپوماتیک بستگی به تعداد مناطق تحت درمان و مکان انجام و مهارت پزشک دارد. اما حدودا شکم و پهلو 5 تا 6 میلیون است.

مراحل انجام لیپوماتیک

قبل از عمل جراحی لیپوماتیک

قبل از عمل، بیماران باید آزمایش هایی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که جراحی به خوبی انجام شده است. توصیه های زیر ممکن است پیشنهاد شود:

    افرادی که از داروهای معمول آسپیرین و ضد التهاب، ضد انعقاد استفاده می کنند باید حداقل دو هفته قبل از جراحی مصرف دارو را قطع کنند.
    ممکن است از خانم ها خواسته شود از قرص ضد بارداری استفاده نکنند.
    بیماران مبتلا به کم خونی ممکن است از مکمل های آهن استفاده کنند.
    فرد باید فرم رضایت را امضا کند. این فرم نشان می دهد که بیمار کاملا از خطرات، مزایا و گزینه های احتمالی این عمل مطلع است.

بعد از عمل لیپوماتیک

نتایج برای تمام انواع پوست و بدن قابل توجه خواهد بود. هنگامی که چربی در ناحیه تحت درمان خارج می شود، اگر بیمار رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی درست داشته باشد، نباید به سایر قسمت های بدن بازگشت و مهاجرت کند. افزایش یا کاهش وزن باید در تمام بدن به صورت مساوی توزیع شود.

این روش راحت است و به خوبی تحمل می شود، زیرا اکثر بیماران فقط درد کمی احساس می کنند. ممکن است قرمزی خفیف، حساسیت، تورم یا استحکام بافت در مناطق تحت درمان داشته باشید که ممکن است تا چند هفته طول بکشد. به طور کلی، همه چیزهایی که برای تسکین حساسیت مورد نیاز است، پک سرد و / یا استامینوفن یا ضد التهاب خفیف مانند ایبوپروفن است. ماساژ آرام منطقه، دو بار در روز برای 5-10 دقیقه ممکن است نتایج خوبی داشته باشد. فعالیت روزانه طبیعی، از جمله ورزش، بلافاصله بعد از درمان شروع می شود. در واقع، فعالیت بدنی سبک، همراه با هیدراتاسیون مناسب، به جمع آوری چربی از طریق سیستم لنفاوی کمک می کند و نتایج شما را بهبود می بخشد.

نتایج عمل لیپوماتیک

نتایج لیپوساکشن تا زمانی که التهاب کاهش یابد، مشخص نخواهد شد. در برخی موارد ممکن است چند ماه طول بکشد. بعد از تقریبا 4 هفته، بیشتر تورم حل شده و ناحیه ای که چربی برداشته شده حجم کمتری خواهد داشت.

خطرات انجام لیپوماتیک چیست؟

هر عمل جراحی خطر خونریزی، عفونت و واکنش نامناسب به بیهوشی دارد. ریسک عوارض معمولا با توجه به مدت زمان عمل، و مهارت جراح و آموزش های ویژه، مرتبط است. خطرات و عوارض جانبی ناخوشایند شامل موارد زیر است:

    کبودی شدید: این می تواند چندین هفته ادامه یابد.
    التهاب: تورم ممکن است تا 6 ماه طول بکشد.
    ترومبوفلبیت: لخته شدن خون در ورید، باعث التهاب و عوارض بیشتر می شود.
    بی نظمی های کانتور: اگر الاستیسیته پوستی ضعیف باشد، اگر زخم به روش غیرعادی بهبود یابد، یا اگر حذف چربی ناهموار باشد، پوست ممکن است چروکیده و موج دار باشد.
    بی حسی: منطقه آسیب دیده ممکن است برای مدتی احساس بی حسی داشته باشد، اما این معمولا موقت است.
    عفونت: به ندرت ممکن است عفونت پوستی بعد از جراحی لیپوساکشن رخ دهد. گاهی اوقات این حالت نیاز به درمان جراحی، با خطر زخم شدن دارد.
    سوراخ های داخل اندام: این حالت بسیار نادر است.
    مرگ: بیهوشی شامل خطر کم مرگ است.
    مشکلات کلیه یا قلب: به دلیل اینکه مایعات تزریق می شوند، تغییر در سطح مایع بدن ممکن است باعث مشکلات کلیه یا قلب شود.
    آمبولی ریه: چربی به رگ های خونی وارد می شود و به ریه ها رفته و گردش خون را در ریه ها مسدود می کند. این مسئله می تواند تهدید کننده زندگی باشد.
    ادم ریوی: گاهی اوقات، وقتی سیال وارد بدن می شود، در ریه ها تجمع می یابد.
    واکنش آلرژیک: بیمار ممکن است به داروها یا مواد مورد استفاده در جراحی آلرژی داشته باشد.
    سوختگی پوست: حرکت کانولا ممکن است باعث اصطکاک با پوست یا اعصاب شود.
    بعد از عمل، بیمار ممکن است در بعضی از مناطق بی حس باشد.
    بیهوشی: کسانی که بیهوشی عمومی دارند معمولا یک شب در بیمارستان می گذرانند. کسانی که دارای بی حس کننده موضعی بودند ممکن است در همان روز می توانند بیمارستان را ترک کنند.
    باندهای حامی: یا یک کمربند الاستیکی پشتیبانی برای منطقه هدف استفاده می شود.
    آنتی بیوتیک ها: این دارو ممکن است بلافاصله پس از عمل داده شود.
    داروهای مسکن: مسکن ها می توانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند.
    بیخه: جراح بخیه ها را در جلسه بعدی می کشد.
    کبودی: کبودی های قابل توجهی در ناحیه هدف ممکن است رخ دهد.
    بی حسی: ناحیه ای که چربی برداشته شده است، ممکن است بی حس شود. این حالت باید عرض 6 تا 8 هفته بهبود یابد.

تفاوت لیپوماتیک در مقابل لیپوساکشن با کمک التراسونیک

لیپوساکشن با استفاده از التراسونیک به عنوان جراحی زیبایی منسوخ شده است زیرا از دستگاه های قدیمی و روش قدیمی استفاده می شد. بدن شما درد زیادی را تحمل می کرد زیرا فرایند تجریه چربی کاملا بی رحمانه است زیرا امواج التراسونیک برای تبدیل چربی به امولسیون شوک وارد می کردند.

این روش ریسک بالای عوارض جانبی دارد زیرا انرژی اولتراسونیک نه تنها باعث کاهش چربی می شود بلکه می تواند اعصاب، عضلات و رگ های خونی بدن را نیز مورد آسیب قرار دهد. نتیجه خیلی رضایت بخش نیست. از طرف دیگر، لیپوماتیک بسیار آهسته است. این دستگاه از یک ماشین با کمک هوای فشرده همراه با یک کانول استفاده می کند که به طور خودکار 360 درجه چرخش می کند. این حرکت به طور خودکار اجازه می دهد تا چربی ذوب شود.

این روش بسیار امن و مؤثر است و اگر در طول عمل جراحی، اقدامات ایمنی بالا انجام شود، خطرات آن کم است. سیستم به راحتی قابل حمل است و بنابراین اجازه می دهد جراحان بر دقت متمرکز شوند.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

به طور کلی، لیپوساکشن اولتراسونیک یک روش جراحی منسوخ با روش قدیمی است و منجر به نتایج نامطلوب می شود. لیپوساکشن با استفاده از التراسونیک، نیاز به استفاده از مایع با حجم زیاد را با استفاده از یک پروب فلزی یا پدال برای تحویل انرژی اولتراسونیک و حرارت برای تجزیه چربی دارد. چربی را به عنوان گوشت چرب جامد در نظر بگیرید و امواج التراسونیک چربی را ذوب می کنند.

بدن شما فشار زیادی را بیشتر از آنچه که می توانید متحمل می شود. علاوه بر این، انرژی اولتراسونیک نه تنها چربی را از بین می برد بلکه به اعصاب، عضلات و رگ های خونی نیز آسیب می رساند. این فرآیند تجزیه چربی باعث درد ناخوشایند، تورم شدید و بهبودی آهسته پس از لیپوساکشن اولتراسونیک می شود.

لیپوماتیک در مقابل لیپوساکشن اولتراسونیک بسیار آهسته است. با کمک دستگاه هوادهی هوای فشرده، کانول لیپوماتیک می تواند به طور خودکار 360 درجه چرخش کند. هنگامی که سیستم امنیتی فعال با بافت های غیر چربی مواجه می شود کانولا را متوقف می کند. به عبارت دیگر، لیپوماتیک از اعصاب، عضلات و عروق خونی محافظت می کند در حالی که به طور موثر چربی را از بین می برد.

لیپوماتیک جراحان پلاستیکی را از کارهای خسته کننده آزاد می کند و به آنها کمک می کند تا در عمل تمرکز کنند. روند لیپوساکشن ملایم نیز تا حد زیادی تروما پس از جراحی، ادم، کبودی و زمان بهبودی برای بیماران را کاهش می دهد. نتایج لیپوماتیک نتایج جراحی رضایت بخش را با درد کمتر و زمان کمتر فراهم می کند.

شما ساعت ها در سالن ورزش هستید، مراقب رژیم غذایی خود را هستید، اما هنوز هم نمی توانید وزن کم کنید. بهترین راه حل برای شما لیپوماتیک است. لیپوماتیک یکی از آخرین نوآوری های لیپوساکشن است.

15 سوال مهم درباره لیپوماتیک

1- چقدر طول می کشد تا نتایج لیپوماتیک را ببینید؟

اکثر بیماران 90٪ از نتایج لیپوماتیک نهایی را یک تا سه ماه بعد از عمل مشاهده می کنند. چند هفته اول بعد از عمل، تورم پس از عمل وجود دارد.

2- لیپوماتیک چقدر درد دارد؟

در طول دو روز پس از لیپوماتیک ، میزان درد بستگی به نوع بیهوشی مورد استفاده برای لیپوماتیک دارد. بی حسی موضعی معمولا بیش از 24 ساعت پس از عمل ادامه می یابد. درد معمولا 2 تا 4 روز پس از لیپوماتیک شدیدتر می شود و سپس به طور پیوسته کاهش می یابد.

3- آیا لیپوماتیک ایمن است؟

مقدار چربی که می تواند با خیال راحت برداشته شود محدود است. اما خطراتی وجود دارد، از جمله عفونت، بی حسی و زخم. اگر چربی بیش از حد برداشته شود، ممکن است در پوست ناهمواری هایی دیده شود. خطرات جراحی بستگی به مقدار چربی برداشته شده دارد .

4- چقدر طول می کشد تا لیپوماتیک بهبود یابد؟

به طور معمول بیمار 3 تا 7 ساعت تحت جراحی قرار می گیرد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل لیپوماتیک بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.

5- آیا لیپوماتیک دردناک است؟

به طور کلی، در طول دو روز پس از لیپوماتیک ، مقدار درد بستگی پائین به نوع بیهوشی مورد استفاده دارد. بی حسی موضعی 12 تا 24 ساعت بعد از عمل جراحی لیپوماتیک طول می کشد.

6- بهبود زخم های شکم چقدر دردناک است؟

در طول هفته دوم، منطقه درمان متورم است اما درد و کبودی در حال کاهش است. همچنین باید لباس مخصوص خود را بپوشید تا بهترین نتیجه را ببینید. ممکن است 10 تا 14 روز پس از عمل جراحی احساس کنید آماده بازگشت به محل کار و کارهای روزانه هستید.

7- چقدر بعد از عمل لیپوماتیک می توانید ورزش کنید؟

به طور کلی یک تا سه ماه طول می کشد تا تمام تورم از بین برود. به همین دلیل، معمولا به بیماران توصیه می شود تا 4 هفته از ورزش اجتناب کنند. اگرچه برخی ممکن است دو هفته بعد از عمل شروع به ورزش کنند.

8- چقدر طول می کشد تا تورم پس از لیپوماتیک از بین برود؟

در صورتی که محل برش ها با بخیه بسته نشده باشد و از لباس مخصوص استفاده کنید (3 تا 6 روز)، 90٪ تورم 4 هفته پس از لیپوماتیک برطرف می شود.

9- آیا اثر زخم لیپوماتیک بر روی بدن شما باقی می ماند؟

از آنجا که زخم ها بسیار کوچک هستند، معمولا قابل توجه نیستند. یک جراح ماهر قادر است زخم ها را در ناحیه پنهانی در بدن شما، مانند موهای شرمگاهی و یا ناف قرار دهد، به طوری که به راحتی قابل مشاهده نباشند. . بسیاری از بیماران در اثر لیپوماتیک هیچ اثری از زخم مشاهده نمی کنند.

10- آیا می توان پس از لیپوماتیک پوست را سفت کرد؟

لیپوماتیک تکنیک حداقل تهاجمی برای حذف چربی (نه پوست) است. بهتر است این عمل در بیماران با پوست خوب، یعنی بدون پوست اضافی و پوست سست، انجام شود.

11- آیا لیپوماتیک به بدن آسیب می رساند؟

جراحی لیپوماتیک به خودی خود دردناك نیست. بیمارانی که بیهوشی عمومی دریافت می کنند در حین جراحی بیدار نمی شوند و هیچ چیز را احساس نمی کنند. بیمارانی که بی حسی موضعی دریافت می کنند، ممکن است در طی مراحل (بدون درد) احساس فشار کنند.

12- آیا عمل لیپوماتیک تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارد؟

از آنجا که لیپوماتیک یک عمل جراحی زیبایی است، بیمه پزشکی آن را پوشش نمی دهد، مگر اینکه دلیل پزشکی برای آن وجود داشته باشد. گاهی اوقات بیمه درمانی برای درمان لیپوم های زیر پوست (تومورهای کوچک چربی زیر پوست) لیپوماتیک را تحت پوشش قرار می دهد.

13- با لیپوماتیک چقدر وزن کم می کنید؟

در حالت ایده آل، بیمار باید بعد از لیپوماتیک معادل وزن چربی حذف شده کاهش وزن داشته باشد.

14- آیا امکان دارد در محل انجام لیپوماتیک افزایش وزن رخ دهد؟

در صورتی که کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید، مصرف کنید امکان بازگشت چربی ها وجود دارد.

15- عمل لیپوماتیک چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط 3 تا 7 ساعت عمل جراحی طول می کشد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل لیپوماتیک بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.اوما

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: