کد خبر: ۲۱۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 21
در شرایطی که تولید محصولات کشاورزی به دلیل تغییرات آب و هوایی، خشکسالی یا آفات، به شدت کاهش یافته و برخی از نقاط جهان با بحران گرسنگی مواجه هستند، حشرات منبع فوق‌العاده‌‌ای از مواد مغذی از جمله پروتئین‌ها محسوب شده و می‌توانند امنیت غذایی در سطح جهان را تضمین و با سوء تغذیه مقابله کنند
  شفا آنلاین>اجتماعی>  در شرایطی که برخی از نقاط جهان با کمبود منابع غذایی مواجه هستند و ناامنی غذایی به یکی از چالش‌های مهم جهانی تبدیل شده است، حشرات می‌توانند به عنوان یک منبع غذایی در دسترس و فراوان، بازیگر اصلی مقابله با بحران گرسنگی <The crisis of hunger>باشند.

به گزارش شفا آنلاین:در شرایطی که تولید محصولات کشاورزی به دلیل تغییرات آب و هوایی، خشکسالی یا آفات، به شدت کاهش یافته و برخی از نقاط جهان با بحران گرسنگی مواجه هستند، حشرات منبع فوق‌العاده‌‌ای از مواد مغذی از جمله پروتئین‌ها محسوب شده و می‌توانند امنیت غذایی در سطح جهان را تضمین و با سوء تغذیه مقابله کنند.


حشره‌خواری از دوره باستان تا امروز

شاید مطرح کردن بحث حشره‌خواری برای بسیاری از مردم چندش‌آور باشد، اما از گذشته‌های دور تا امروز، حشرات غذای اصلی میلیون‌ها نفر از مردم جهان بوده‌اند. حدود 2 میلیارد نفر- معادل یک چهارم جمعیت جهان - از جمله ساکنان آفریقا، بخش‌هایی از آسیا و آمریکای لاتین حشره‌خوار هستند.

به جمع حشره‌خواران بپیوندید

حشرات به علت فراوانی، در دسترس بودن، ارزش غذایی نسبتا بالا (سرشار از پروتئین)، گزینه مناسبی برای مقابله با بحران گرسنگی و سوء تغذیه محسوب می‌شوند. قاره آفریقا با مشکل خشکسالی شدید مواجه است؛ اما در این منطقه بیش از 1900 گونه مختلف حشره از جمله سوسک، ملخ و مورچه یافت می‌شوند که منبع غذایی فراوان و در دسترسی هستند.

نرخ رشد حشرات بسیار بالا است. این موجودات در کمتر از یک ماه به بلوغ رسیده و می‌توان آنها را خورد! درعین حال، مزارع پرورش حشرات به ابزار کشاورزی سنتی مانند آب و زمین حاصلخیز نیاز ندارند.

مزارع پرورش حشرات به سرعت در قاره آفریقا درحال گسترش هستند. کنیا مرکز اصلی پرورش جیرجیرک و زیمباوه نیز مرکز اصلی پرورش بید و کرم موپان (Mopane worm) است.

همانطور که اشاره شد، حشرات منابع جایگزین پروتئین‌ها و سایر مواد مغذی محسوب می‌شوند. حشرات غنی از آمینو اسیدها و پروتئین هستند و مزایای تغذیه‌ای هر نوع حشره، با گونه‌های دیگر تفاوت دارد؛ به عنوان مثال، ملخ‌ها سرشار از پروتئین هستند.

یکی دیگر از مزایای پرورش حشرات، کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای است. برخلاف کشاورزی، تولید و پرورش حشرات میزان گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند.newsweek

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: