کد خبر: ۲۰۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 30
اگر زندگی مملو از تنوع و شادی، سفرهای دائمی، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، تست غذاهای متنوع و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری جهان برایتان یک رویاست باید بدانید که این‌روزها افراد زیادی در دنیا در حال تجربه کردن چنین زندگی هیجان‌انگیزی هستند و لزوما هم انسان‌های پولداری نبوده و نیستند
شفا آنلاین>اجتماعی> تا به حال در مورد «دیجیتال نومد» چیزی شنیده‌اید؟ می‌دانید به چه کسانی «خانه‌به‌دوش دیجیتالی» می‌گویند؟ اگر پاسختان منفی است، باید بگویم این افراد همان‌هایی هستند که اغلب ما دوست داریم جایشان باشیم. یعنی دائم در جاده و سفر و از این شهر به شهر باشیم و همزمان هم پول سفر خود را در بیاوریم!

به گزارش شفا آنلاین:حالا سوال اصلی اینجاست که چنین امری چگونه ممکن است؟ در ادامه به طور کامل در مورد دیجیتال نومد شدن برایتان توضیحات مبسوطی نوشته‌ام.

اگر زندگی مملو از تنوع و شادی، سفرهای دائمی، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، تست غذاهای متنوع و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری جهان برایتان یک رویاست باید بدانید که این‌روزها افراد زیادی در دنیا در حال تجربه کردن چنین زندگی هیجان‌انگیزی هستند و لزوما هم انسان‌های پولداری نبوده و نیستند. خانه‌به‌دوش‌های دیجیتالی نه ساعت کاری مشخص و محدودی دارند، نه مدیر و سرپرست و لیست حضور و غیاب دارند و نه شمارنده مرخصی.



پیش از هر چیز باید بدانید دیجیتال نومد کیست.


«دیجیتال نومد» به فردی گفته می‌شود که از طریق فناوری ارتباطات به کسب درآمد برای زندگی خود می‌پردازد اما اصل و پایه‌ی زندگی او بر اساس کوچ‌نشینی و خانه‌به‌دوشی بنا نهاده شده است. این افراد اغلب از راه دور و از کشورهای دیگر، کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌های عمومی یا از داخل ماشین‌های کاروان کار می‌کنند. کار دیجیتال نومدها همیشه به واسطه اسمارت‌فون‌ها، لپ‌تاپ‌ها یا تبلت‌ها انجام می‌شود و از هات‌اسپات‌های موبایلی بهره می‌گیرند.

کسانی که تصمیم می‌گیرند خانه‌به‌دوش دیجیتالی بشوند آنهایی هستند که نمی‌خواهند به‌لحاظ مالی به شرکت یا فرد خاصی وابسته باشند یا عموما دوست ندارند محدود به کار در یک جای ثابت باشند. این افراد همیشه در حرکت و در سفر هستند و هرگز جای ثابتی برای زندگی خود ندارند.

معنی «دیجیتال نومد» چیست؟

اولین باری که این واژه مورداستفاده قرار گرفت به سال ۱۹۹۷ میلادی باز می‌گردد. این عنوان کتابی بود که انتشارات وایلی آن را منتشر کرد و نویسنده‌های کتاب هم Tsugio Makimoto و دیوید منر بودند. در آن زمان این عبارت بسیار نامفهوم بود و کسی از معنی دقیق آن آگاهی نداشت.

اما در کتاب اشاره شده بود، دیجیتال نومد فردی است که از با استفاده از اینترنت بی‌سیم، اسمارت‌فون، تماس تلفنی اینترنتی یا اپلیکیشن‌های مبتنی بر ابر، از راه دور کار می‌کند و مهم نیست که در کجای دنیا حضور دارد.

چگونه می‌توان همیشه در سفر بود و پول درآورد؟

چگونه می‌توان دیجیتال نومد شد؟

برای اینکه یک خانه‌به‌دوش دیجیتالی تمام عیار شوید باید یک‌سری ترفند و راهکار بلد باشید و پیش‌زمینه‌هایی هم در این رابطه داشته باشید.

اول از همه، باید عاشق سفر و تجربه مسایل جدید باشید. اگر این عشق و علاقه را نداشته باشید، این سبک از زندگی برایتان کسالت‌آور و حتی فاجعه خواهد بود. بسته به اینکه هر چند وقت‌یک‌بار جابه‌جا می‌شوید، باید بدانید که شرایط ثابت و مطمئنی نخواهید داشت.

دوم اینکه باید در این کار مصمم و با پشتکار باشید. لازم است پیش از بستن کوله‌بار سفر و مسافر همیشگی جاده‌ها شدن از تمامی تعلقات خود در خانه دست بکشید زیرا ممکن است دیگر نخواهید به آنجا بازگردید.

برای تبدیل شدن به یک خانه‌به‌دوش دیجیتالی خوب است ۹ گزینه زیر را مدنظر داشته باشید.

اگر مقصد سفرهای شما خارج از کشور است، توصیه می‌کنیم که شماره اسکایپی خریداری کنید.

۱- قسط‌ها یا وام‌های خود را کم کرده یا کاملا تسویه کنید

اگر تصمیم جدی دارید که به یک دیجیتال نومد واقعی تبدیل شوید، باید قرض‌های خود را پرداخت کنید و وامی نداشته باشید. به این خاطر که با قسط‌های ماهانه وام‌ها نمی‌توانید سفری آسوده به سراسر ایران یا دنیا داشته باشید.

۲- از آنلاک بودن موبایل خود مطمئن شوید

برای اینکه بتوانید سفرهای بین‌المللی راحتی داشته باشید، باید موبایلی در اختیار داشته باشید که به اپراتور مخابرات وابسته نباشد. البته این مساله در مورد ایران چندان مصداق ندارد زیرا اپراتورهای موبایلی ما گوشی عرضه نمی‌کنند. اما اگر خارج از کشور ساکن هستید و موبایلتان برای سرویس خاصی است، پیش از کوچ‌نشینی دیجیتالی، یک گوشی آنلاک بخرید.

چگونه می‌توان همیشه در سفر بود و پول درآورد؟

۳- شماره تلفن اسکایپی دریافت کنید

مزیت این شماره در این است که می‌توانید آن را به همه موبایل‌ها در جهان فوروارد کنید. داشتن شماره تلفن همیشه در دسترس برای ارتباط داشتن با دیگران مهم و ضروری است. شماره تلفن آنلاین اسکایپ در بسیاری از سایت‌های ایرانی فروخته می‌شود و می‌توانید به‌راحتی آن را خریداری و استفاده کنید.

۴- خود رابیمه سفر کنید

خطر خبر نمی‌کند. به همین خاطر، اگر قصد دارید دیجیتال نومد شوید و خانه‌به‌دوش بودن را به زندگی عادی ترجیح داده‌اید، بهتر است یک بیمه سفر مطمئن داشته باشید. بیمه‌ای که خریداری می‌کنید باید به‌گونه‌ای باشد که در تمام طول زمانی که در سفر هستید، شما را تحت پوشش خود داشته باشد و امکانات پزشکی مربوطه را در اختیارتان قرار دهد.

۵- خانه خود را بفروشید یا آن را اجاره دهید

اگر تصمیمتان برای تبدیل شدن به یک دیجیتال نومد قطعی است و شکی در دل ندارید، می‌توانید خانه خود را بفروشید. یا به‌طور سالانه آن را اجاره دهید تا هم درآمدی از خانه داشته باشید، هم اینکه خانه‌تان خالی نماند.

۶- مکانی را برای انبار وسایل خود اجاره کنید

یا همه وسایل را حراج کنید و بفروشید. یا انباری یا پارکینگی را به طور سالانه یا ماهانه کرایه کنید و وسایل خود را در آنجا نگهدارید.

چگونه می‌توان همیشه در سفر بود و پول درآورد؟

۷- پیش از سفر با مردم مقصد خود ارتباط اینترنتی برقرار کنید

در وب‌سایت‌هایی همانند couchsurfing، nomad list یا گروه‌های فیس‌بوکی می‌توانید با مردم شهری که قرار است به آنجا بروید، دوست شوید و با آنها ارتباط بگیرید. بسیار مهم است که پیش از سفر با فرهنگ و ویژگی مردم منظقه آشنا شوید تا سفر موفقی به منطقه داشته باشید.

۸- بدنبال راه‌های کسب درآمد در شهر یا کشور مقصد باشید

از سایت‌هایی همچون Fiverr، Upwork و دیگر سایت‌های مستقل و فریلنسر برای کسب درآمد کمک بگیرید. یا اگر زبان انگلیسی بلد هستید، می‌توانید با آموزش این زبان به مردم برای خود درآمدزایی سریع داشته باشید.

۹- پیش از سفر به مقصد حتما جای اقامت برای خود پیدا کنید

مهم نیست کجا قرار است اقامت داشته باشید، در هاستل یا خانه اجاره‌ای – مهم این است که پیش از ورود به کشور و شهر مقصد، اقامتگاه خود را از طریق اینترنت رزرو و کرایه کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: