کد خبر: ۲۰۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018July 15
: حدود ۵ درصد از معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تیر ماه در محدوده منطقه یک تهران ثبت شده است.
شفا آنلاین>اجتماعی>: حدود ۵ درصد از معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تیر ماه در محدوده منطقه یک تهران ثبت شده است.

به گزارش شفا آنلاین:منطقه یک تهران در ماه‌های اخیر با رشد نسبی سهم از کل معاملات ماهانه روبه‌رو بوده که یک علت آن، ورود تقاضای سرمایه‌ای به بازار مسکن تحت تاثیر افزایش قیمت در چند ماه اخیر است. طبعا بخشی از تقاضای سرمایه‌ای به سراغ املاک لوکس در منطقه لوکس تهران رفته و با این چشم‌انداز که قیمت‌ها همچنان رشد خواهد کرد و در نتیجه خرید و فروش ملک در مناطق گران‌تر، موجب کسب سود بیشتر از تغییرات قیمتی در بازار ملک می‌شود، منطقه یک را انتخاب کرده‌اند.

نگاهی به آمارهای اولیه از معاملات انجام شده در روزهای سپری شده از تیر ماه نشان می‌دهد تاکنون سهم منطقه یک از این معاملات حدود ۵ درصد بوده که نیمی از این میزان در محله پر معامله و پرمتقاضی دربند صورت گرفته است. نکته قابل توجه این است که ارزان‌ترین و گران‌ترین آپارتمان‌های معامله شده در منطقه یک طی ۲۰ روز اول تیر ماه، هر دو در منطقه دربند ثبت شده‌اند.

گران‌ترین آپارتمان فروخته شده در این مدت که به قیمت مترمربعی ۲۰ میلیون تومان به فروش رفته، واحد ۲۴۳ مترمربعی یک سال ساخت واقع در خیابان دربند بوده است که از قیمت آن می‌توان حدس زد در زمره آپارتمان‌های فول امکانات و لوکس محله مذکور است.

در مقابل با صرف‌نظر کردن از معاملات استثنایی با قیمت مترمربعی زیر ۵ میلیون تومان در منطقه یک که مربوط به موارد خاص و بعضا با کاربری غیرمسکونی (خانه‌های مسکونی کلنگی که تبدیل به انبار شده‌اند یا واحدهای سرایداری) است، ارزان‌ترین آپارتمان فروخته شده در این منطقه طی چند هفته اخیر، واحد مسکونی ۷ سال ساخت به مساحت ۱۰۵ مترمربع بوده که به قیمت مترمربعی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رفته است. از قیمت این آپارتمان نیز می‌توان حدس زد که احتمالا در بافتی از خیابان دربند واقع شده که بخش عمده آن فرسوده و کوچه‌های آن «پله‌دار» بوده و امکان تردد خودرو در آنجا وجود ندارد.دنیای اقتصاد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: