کد خبر: ۱۳۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 18
عضو انجمن جراحان گوش و حلق وبینی اروپا درگفتگو با شفاآنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین :عضو انجمن جراحان گوش و حلق وبینی اروپا گفت :کیفیت جراحی های گوش و حلق و بینی در ایران بسیار بالا است ودراین زمنیه هیچ عملی نیست که در کشورمان انجام نشود و بیمار مجبور بشود به خارج از کشور برود .

دکتر مجید نصیری درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب به کشنده ترین بیماری های ناحیه گوش و حلق وبینی اشاره کرد و افزود : بیماری های کشنده در این حوزه عبارتند از : سرطان حنجره ،سرطان سینوس و عفونت های گوش که باعث خوردگی استخوان پشت گوش می شود.برخی از این خوردگی ها هم میتواند بعضی از مواقع به نسوج مغز برسد که باعث عفونت های مغزی می گردد که این ها کشنده است .
متخصص جراحی گوش وحلق وبینی ازدانشگاه بن آلمان در ادامه گفت : یکی از عارضه های پاک کردن گوش با گوش پاکن این است که افراد نمی دانند تا چه حد گوش پاکن را داخل کانال برده اند که همین موضوع باعث پارگی پرده گوش می شود . دوم اینکه پوست جدار کانال بسیار نازک است و گوش پاک کن می تواند باعث آزردگی پوست شود و عفونت های گوش خارجی را به طرز شدیدی ایجاد کند .
وی خاطرنشان کرد :مسئله دیگر اینستکه  با گوش پاک کن مقداری از ترشحات گوش که به ان جرم گوش گفته میشود، با این عمل خارج شده  ولی مقداری هم دراثراین فشار به سمت پرده گوش رفته و در دراز مدت باعث انسداد گوش می شود .


پزشک متخصص بیمارستان مهر درعین حال توصیه های مهمی هم برای فصل سرما ارایه کرد :"سعی کنید از وسایل مرطوب کننده هوا استفاده کنید و فضای منزل ومحیط کار را مرطوب نگه دارید و اگر وارد محیط سرد می شوید حتما با پوشش کامل بروید و حتما از ماسک استفاده نمایید تا هوای سرد وارد مجاری تنفسی نشود ."

نشانی وبسایت دکترمجید نصیری
www.drmajidnasiri.ir

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: