کد خبر: ۱۲۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 27
شفاآنلاین :جمعی ازمتخصصین ایرانی برای شرکت درالمپیک جهانی بیهوشی ومراقبتهای ویژه با 10 مقاله علمی، راهی محل برگزاری معتبرترین کنگره بیهوشی دنیا درهنگ کنگ شدند.

به گزارش شفاآنلاین ،رئیس انجمن بیهوشی ومراقبتهای ویژه کشوردراین باره گفت:کنگره جهانی بیهوشی هر 4 سال یکبار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود.دراین کنگره متخصصین بیهوشی علاوه بر تبادل آخرین اطلاعات علم بیهوشی ،در جریان جدیدترین دستاوردها وتجربیات متخصصین  مربوطه ازسراسر جهان قرارمی گیرند.

دکتر علیرضا سمیعی،اظهارداشت:این کنگره که  به المپیک بیهوشی نیزمشهور است، معتبرترین کنگره جهانی درزمینه علوم بیهوشی به شمار می رود .امسال نیز این کنگره از 7 تا 12 شهریور ( 28 آگوست تا 2 سپتامبر ) در هنگ کنگ برگزار خواهد شد .


دکتر سلیمی افزود :بی تردید این کنگره بزرگترین ومهم ترین واقعه در دنیای بی هوشی است.چراکه بیشترین تعداد مقالات و جدیدترین نکات روز پزشکی در این کنگره بررسی می شود. در این کنگره ریاست انجمن جهانی نیز انتخاب می شود.
به گفته وی ،تمام انجمن های بیهوشی دنیا در این کنگره  صندلی دارند و 5 کرسی هم به ایران اختصاص داده شده است. علاوه بر اینها، کمیته های مختلفی نظیر کمیته آموزش،استاندارد،حقوق بیماران و .. نیزدر این کنگره تشکیل می شود. کارگاه های علمی، آشنایی با تجهیزات پزشکی مدرن، داروهای روز جهان، گفتگو با اساتید وبزرگان این رشته  و استفاده از تجارب آنها نیز از دیگر فواید این کنگره است.
رئیس انجمن بیهوشی ومراقبتهای ویژه ایران تصریح کرد:از بین 964 مقاله 10 مقاله از سوی متخصصین ایرانی ارائه می شود و چند تن ازپزشکان ایرانی نیزدراین کنگره سخنرانی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه انجمن بیهوشی ایران درنخستین گام بین المللی شدن است تاکید کرد: به همین دلیل تلاش می کنیم تا در بازه زمانی کوتاه به بخشی ازاهدافی که ما را به سطوح بین المللی می رساند، دست یابیم. به گفته دکترسلیمی ،حضور در کنگره بسیار اهمیت دارد و در جایی مانند این کنگره که یک مجمع عمومی تشکیل می شود، می توانیم جایگاه محکمی را برای ایران به وجود آوریم. از سویی می توان برنامه هایی مانند دعوت سخنران، ارتباط بیشتر با سایر کشورها در دوره کوتاه مدت و اعزام همکاران به خارج از کشور از دیگر اهداف ما است. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: