کد خبر: ۱۰۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- دکتر ویدا تقی پوربازرگانی- متخصص زنان و زایمان و دکتر لطف الله ارمنده- جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار و چندتن از کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به پرسش های مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
سوال:

مدتی پهلو چپ ام درد گرفته سونوگرافی و ازمایش هم دادم اما عادی بود اما با این تفاسیر بازم درد دارم سوزش ادرار ندارم فقط گاهی مثانه یه کمی درد میگیره البته چند سال پیش واریکوسل درجه سه در ناحیه چپ داشتم عمل کردم که ان موقع هم‌هم‌درد در پهلو وچپ و اندام چپ داشتم که باعمل خوب شدم ولی هرچند گاهی درد دارم پارسال هم همین مشکل در زمستان در پهلو چپ داشتم که یک ماه طول کشید تا خوب شد.

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده

 اگر سونوگرافی مشکلی را نشان نداده نیازمند اقدام خاصی نیست اما اگر میزان درد شدید است از شکم و لگن و سی تی اسکن انجام دهید و در فصل زمستان ناحیه پهلوتان را گرم نگه دارید.

سوال:

در زمان شیر دادن دیدن ترشحات خونی رحم عادی است؟مشکل پاپ اسمیر نداشتم.درد هم ندارم.سونوگرافی چیزی نشان نداد.در روزهای تخمک گذاری این مشکل رو دارم.

پاسخ: دکتر ویدا تقی پوربازرگانی

اگر در 6ماه اول زایمان باشد اشکال خاصی ندارد اما قاعدتأ باید معاینه انجام گیرد.بنابراین به متخصص زنان مراجعه کنید.

سوال:

من ۲۳ سالمه و مجردم ،پریودم همیشه منظم بوده و هر۲۶ روز بوده دو ماهه ۳۰ روزه پریود میشم و این ماه هم ۳۵ روز شده و پریود نشدم.

پاسخ: باید با تجویز پزشک آزمایش هورمونی بدهید تا تیروئید مورد بررسی قرار گیرد.

سوال:

من آبان 92ازدواج کردم و تا 3ماه اینده قصد ندارم جلوگیری را آزادکنم به نظرشما احتمال نازایی وجود دارد؟

پاسخ: اگر سابقه نازایی و بیماری خاصی ندارید مشکلی ندارد و جای نگرانی نیست.
سوال :
جراحی جهت تغییر صدا در ایران امكان دارد؟لطفا توضیحات و عوارض این عمل را ذكر فرمایید

پاسخ :
با سلام و تشکر از طرح سوال خوبتون :
جراحی تغییر تن صدا جزو اعمال جراحی بسیار پیشرفته تخصص گوش و گلو و بینی است. در این اعمال با تغییراتی در کشش طنابهای صوتی میتوان صدا را ریزتر و یا بم تر نمود.

از نظر تئوریک قابل عمل است و اگر ابزار خاص آنر را تهیه نمائیم مشکلی نخواهد بود.
اما اینکه در ایران انجام میشود ، تا آنجا که من اطلاع دارم اگر انجام شود بصورت محدود است زیرا میزان تقاضای این عمل زیاد نیست و از طرف دیگر امکانات خاص و شرایط خاصی لازم دارد که در همه جا در دسترس نیست.

سوال :
باسلام من یک سال پیش زمین خوردم وپس ازعکس برداری استخوان دمبانچه شکسته بودوبهصورت کج جوش خورده بودباتوجه به اینکه درددرقسمت پشت هنگام نشستن یاخوابیدن آزاردهنده است(حدود یکماه باتجویزپزشک ازتیوب برای نشستن استفاده کردم)که بدون تاثیربود.شماچه راه حلی توصیه میفرمایید.

 پاسخ:
گاهی اوقات استخوان دنبالچه با نشستن ، زمین خوردن و... دچار شکستگی می شود . این شکستگی اغلب درد های دردناکی دارد و معمولا هم در مدت چند هفته جوش می خورد . ای کاش جنسیت و سن خود را هم بیان می کردید ولی اگه به صورت کلی بخواهم بگویم . گاهی اوقات کج جوش خودن این استخوان مشکلاتی را به وجود می آورد ، در خانم ها کج جوش خودم دنبالچه می تواند کانال زایمان را تنگ کرده و در آینده مشکالاتی برای زایمان طبیعی به وجود آورد .

دردی که ناشی از شکستگی دنبالچه باشد اغلب خود به خود پس از چند هفته فروکش می کند و در این مدت هم بهترین پیشنهاد برای کاهش درد نکات زیر است :

1) استفاده از Air-Ring : واقع یک حلقه بادی کوچک هست که در زمان نشستن فرد آسیب دیده روش مینشینه تا استخوان آسیب دیده دنبالچه روی زمین یا صندلی تحت فشار قرار نگیره.  در صورت شکستن دنبالچه معمولا درمانی بیش از این نیاز نیست .

2) استفاده از داروهای مسکن : که باید حتما توسط خود پزشک معالج تجویز شود .

3) استراحت کردن

4) اجابت مزاج به خصوص اگر یبوست داشته باشید ممکن است بسیار دردناک باشد. سعی کنید با خوردن مایعات زیاد و مقدار فراوان فیبر غذایی از یبوست پیشگیری کنید.

در موارد استثنائی که درد ناشی از شکستگی ما ه ها ادامه می یابد، می توان در این موارد جراحی انجام داد و استخوان دنبالچه ( کوکسیکس ) را برداشت .

دوست عزیز توصیه می کنم حتما به چند متخصص مراجعه کنید و با انجام معاینات دقیق به علت اصلی پی ببرید .


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: