تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 08
کاهش سه میلیون بار مراجعه ماهانه به شعب تامین اجتماعی
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان مراجعات ماهانه بیمه شدگان به این سازمان ، سه میلیون بار کاهش یافت.
به گزارش شفا آنلاین، محمدحسن زدا با
ضروری دانستن خدمات الکترونیکی سازمان ها تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی
در راستای افزایش کارایی و اثربخشی فعالیت ها، توسعه خدمات غیرحضوری را به
جدیت در دستور کار قرار داده است. وی ادامه داد: در زمان حاضر ابلاغ
الکترونیکی احکام مطالباتی، رویت سوابق بیمه شدگان، دریافت فیش حقوقی و
احکام بازنشستگان و مستمری بگیران، ارسال و پرداخت حق بیمه از سوی
کارفرمایان و بیمه شدگان به صورت غیرحضوری ارائه می شود که موجب کاهش سه
میلیون بار مراجعه در ماه به شعب تامین اجتماعی شده است. زدا با بیان
اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند،
خاطر نشان کرد: حذف روش های سنتی و ارائه مکانیزه خدمات و فعالیت ها برای
پیشبرد اهداف و تقویت پویایی سازمان الزامی است. وی با اشاره به یک
میلیون و 217 هزار کارگاه فعال مشمول تامین اجتماعی در کشور اظهار کرد: بیش
از 90 درصد کارفرمایان در سراسر کشور به صورت اینترنتی فهرست حق بیمه را
ارسال و پرداخت می کنند. معاون فنی و در آمد سازمان تامین اجتماعی
افزود: پرداخت حق بیمه از طریق اینترنت، دستگاه های ATM و POS و تلفن
همراه امکان پذیر است. وی، تکریم ارباب رجوع، بهبود در پاسخگویی، تسهیل در فرایندها و کاهش هزینه ها را از مزایای توسعه خدمات الکترونیکی این سازمان دانست. تامین اجتماعی اکنون بیش از 40 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش دارد.