کد خبر: ۳۷۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۵ دی ۱۴۰۴ - 2025December 26

بازگشت خریداران کانادایی به خرید حضوری در آستانه کریسمس

بر اساس این گزارش، از اول نوامبر تاکنون ۸۸ درصد از حجم پرداخت‌های مرتبط با خریدهای تعطیلاتی امسال در فروشگاه‌های حضوری انجام شده و تنها ۱۲ درصد به خریدهای آنلاین اختصاص داشته است. این آمار با مشاهدات میدانی نیز همخوانی دارد؛ به‌طوری‌که روز سه‌شنبه شمار زیادی از خریداران لحظه آخری در مرکز خرید کارلینگ‌وود در اتاوا دیده شدند.

شفاآنلاین »عمومی» در حالی که تنها چند ساعت به پایان بازه خریدهای تعطیلاتی باقی مانده است، داده‌های جدید ویزا کانادا نشان می‌دهد که خریداران بار دیگر به شیوه سنتی خرید هدیه بازگشته‌اند و مراکز خرید و فروشگاه‌های فیزیکی را به خرید آنلاین ترجیح داده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین بر اساس این گزارش، از اول نوامبر تاکنون ۸۸ درصد از حجم پرداخت‌های مرتبط با خریدهای تعطیلاتی امسال در فروشگاه‌های حضوری انجام شده و تنها ۱۲ درصد به خریدهای آنلاین اختصاص داشته است. این آمار با مشاهدات میدانی نیز همخوانی دارد؛ به‌طوری‌که روز سه‌شنبه شمار زیادی از خریداران لحظه آخری در مرکز خرید کارلینگ‌وود در اتاوا دیده شدند.

بن سیبارث، یکی از خریداران، گفت: «من تقریباً همیشه خریدهایم را به دقیقه نود موکول می‌کنم. معمولاً درست مثل امروز، روز قبل از کریسمس در حال دویدن بین فروشگاه‌ها هستم.» دئون پاور، دیگر خریدار لحظه آخری، نیز گفت که عمداً خریدهایش را به روزهای پایانی موکول می‌کند تا از تخفیف‌ها استفاده کند و قصد دارد خریدهای نهایی خود را در شب کریسمس به پایان برساند. 

داده‌های ویزا کانادا همچنین نشان می‌دهد که میزان هزینه‌کرد کانادایی‌ها در این فصل تعطیلات نسبت به سال گذشته ۴.۴ درصد افزایش یافته است. بروس ویندر، تحلیلگر حوزه خرده‌فروشی، این افزایش را ترکیبی از تورم و تأثیر بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی می‌داند و می‌گوید فشار همتایان نیز نقش مهمی در افزایش هزینه‌ها دارد.

در همین حال، مراکز خرید بزرگ اتاوا از جمله بیزهور، CF ریدو سنتر و سنت لوران ساعات کاری خود را افزایش داده‌اند، هرچند هر سه مرکز در شب کریسمس ساعت ۵ عصر تعطیل خواهند شد.

نظرات بینندگان