کد خبر: ۳۴۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 04
مدیر درمان تامین اجتماعی قزوین گفت:‌ سازمان تامین اجتماعی استان سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی طرف عقد قرارداد خود بدهکار است
شفاآنلاین>سلامت>مراکز درمانی تابعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین شامل ۲ بیمارستان پلی کلینیک و هفت درمانگاه شامل سینا، شهید بهشتی، حمدالله مستوفی، اقبال آذر، دهخدا، نبی اکرم، قائم و پلی کلینیک است.

به گزارش شفاآنلاین:،این مسوول با اشاره به انجام طرح های مختلف غربالگری‌ در این مراکز، توضیح داد: غربالگری کولورکتال یا روده بزرگ، برست یا پستان، کانسر سرویس یا سرطان دهانه رحم، قلب نوزاد، دیابت و فشار خون در کلینیک‌های مراکز تابعه طرف قرارداد تامین اجتماعی به انجام می رسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین یادآورشد: ۱۱ هزار و ۷۵ نفر در غربالگری روده بزرگ در سال گذشته شرکت داشتند که از این تعداد هشت مورد مثبت گزارش شد و پیگیری درمان این تعداد بیمه شده در حال انجام است و هفت هزار و ۶۲ شهروند غربالگری پستان شدند که از این نیز ۱۸ مورد مشکوک شناسایی و پیگیری لازم در خصوص درمان بیماری و ارجاع به متخصص زنان صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در غربالگری سرطان دهانه رحم نیز سه هزار و ۳۵۶ نفر شرکت کردند که ۱۱ مورد مشکوک مورد بررسی قرار گرفت و غربالگری قلب نوزادان که در بیمارستان رازی قزوین کلید خورده و از نیمه دوم سال گذشته نیز در بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان انجام شد، طی سال گذشته در مجموع سه هزار و ۴۴۰ نوزاد غربالگری شدند که ۱۷۶ مورد مشکوک گزارش شد و آزمایش و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شد.

به گفته شیخ بیگلو، ۱۶ هزار و ۹۰۰ بیمار در غربالگری دیابت و فشار خون در کلینیک‌های مراکز تابع استان ویزیت شدند که ۵۳۵ مورد دیابتیک مورد شناسایی قرار گرفتند.

این مسوول در خصوص تجهیزات پزشکی مراکز تامین اجتماعی قزوین نیز اظهار کرد: سال گذشته همچنین ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در اختیار استان قرار گرفت که همه این اعتبارات جذب شد و ۱۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز جهت خرید سی تی اسکن شهرستان تاکستان در اختیار این مدیریت قرار گرفت و هم اکنون از لحاظ استقرار تجهیزات پزشکی در شرایط مناسبی به سر می‌بریم.

وی در خصوص تبدیل وضعیت پزشکان، تاکید کرد: ۲۳ پزشک در سال گذشته حائز شرایط تبدیل وضعیت بودند که ۱۸ نفر آنها به وضعیت رسمی تبدیل شدند.

شیخ بیگلو افزود: در حال حاضر مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که پزشکان تمایلی به همکاری با مراکز تابعه این مدیریت در حاشیه قزوین و دور از مرکز را ندارند و این مدیریت آمادگی لازم برای جذب متخصص و پزشک عمومی در مراکز درمانی خارج قزوین را دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: این مدیریت آماده عقد قرارداد با پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی، پوست و مو، دندانپزشک، جراح مغز و اعصاب است.

گفتنی است، تعداد اعمال جراحی انجام شده در بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان تاکستان طی سال گذشته پنج هزار و ۱۲۷ مورد و در بیمارستان رازی قزوین نیز ۱۴ هزار و ۳۲۸ عمل بود و در حوزه ویزیت پزشک نیز طی این مدت در بیمارستان تاکستان ۲۴۳ هزار و ۹۹۰ مورد و در بیمارستان رازی قزوین هم ۴۲۵ هزار و ۷۳۸ بیمار طی این مدت ویزیت شدند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: