شفاآنلاین »سلامت» با ظهور اینترنت و شبکههای اجتماعی گروههایی از مردم توانستند با شکل دادن ایدهآلها و ادراک عمومی به عنوان اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی شناخته شوند. این افراد نوع جدیدی از تأییدکننده شخص ثالث مستقل هستند که نگرش مخاطبان را از طریق وبلاگها، توییتها و استفاده از سایر رسانههای اجتماعی شکل میدهند.
به گزارش شفاآنلاین بنا به روایت ایکنا، حال یکی از زیرشاخهها همان مام فلوئنسرها(momfluencer) هستند که تصاویر فیلمها یا تجارب مادری خود را در وبلاگها و شبکههای اجتماعی اینستاگرام و تیک تاک و... با مخاطبانشان به اشتراک میگذارند. آنها ابتدا در وبلاگها با لغت «مام بلاگر» تعریف میشدند و بیشتر اهداف آموزشی را جهت تقویت مهارت فرزندپروری دنبال میکردند، اما با پیدایش شبکههای اجتماعی بسیاری از آنها به سکو اینستاگرام منتقل و با عنوان مام فلوئنسر معرفی شدند.
نکته مهم در پیدایش این دسته بیشتر بر دو موضوع تبلیغات و تأثیرگذاریها متمرکز است که موجب انتقادها و تحقیقات کارشناسان در حوزه سبک زندگی شده است.
یکی از جنبههای تأثیرگذاری مامفلوئنسرها این است که این افراد با اشتراکگذاری یک نوع خانهداری و یا فرزندپروری ایدهآل، باعث ایجاد افسردگی و اضطراب در مادران میشوند. بنابراین در سلامت روان مادران جامعه تأثیرگذار هستند.
وجه دیگر آنها، بلندگو بودنشان در حوزه تبلیغات و لوازم منزل است و تبلیغکنندههایی برای شرکتهای تجاری در خانواده محسوب میشوند.
مادران از یک اهمیت فرهنگی به سبب انتقال معنا و چگونگی وظیفه مادری برخوردارند و اغلب مام فلوئنسرها در حال تبلیغ مدگرایی، مصرفگرایی و تغییر نقشهای والدگری که برگرفته از الگوهای غربی است.