تعداد اعضای نسل هزارهای (افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله) در آمریکا به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسیده است، آنها افرادی پیچیده و پرتوقع توصیف میشوند که شیوه تعاملشان با پزشکان و بخش مراقبتهای بهداشتی بهکلی با نسلهای پیشین متفاوت است.

شمار افراد نسل هزارهای- نسلی که از اوائل دهه ۱۹۸۰ تا اوایل دهه ۲۰۰۰ به
دنیا آمدهاند و بزرگترین نسل زنده هستند - دارد به اندازهای میرسد که
قدرت خریدشان شروع به تاثیرگذاری بر هر صنعتی، از جمله مراقبتهای بهداشتی
کرده است، تعداد اعضای نسل هزارهای (افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله) در آمریکا به
بیش از ۷۰ میلیون نفر رسیده است، آنها افرادی پیچیده و پرتوقع توصیف
میشوند که شیوه تعاملشان با پزشکان و بخش مراقبتهای بهداشتی بهکلی با
نسلهای پیشین متفاوت است.
آنان
پیش از آنکه به نزد پزشک بروند، جستجوی آنلاین خودشان در بیماریشان انجام
دادهاند و میخواهند با سرعت و کارایی درمانشان را دریافت کنند؛ بنابراین
جای تعجب نیست که رفتن به کلینیکهای بزرگ و مراقبت حاد را به ویزیت پزشک
مراقبتهای اولیه ترجیح میدهند.
این
نسل جوان گرچه به پزشکان اعتماد دارند، عموما به علت زمانهای طولانی
انتظار برای ویزیت، سهلالوصول نبودن و نگرانی درباره هزینه درمان از رفتن
به نزد پزشک اکراه دارند.
آنان
همچنین ممکن است قبل از درمان شدن، از پزشک بخواهند موفقیت یا عوارض درمان
را تخمین بزند.
یک
خصوصیت دیگر این نسل که باعث آسایش کارکنان پزشکی میشود، این است که آنان
دیدگاهی کلنگر به بهداشت دارند و به گزینههای حفظ سلامت که معتقدند در
آینده آنان را از بیماری محافظت خواهد کرد، توجه دارند.
یک
نکته مهم دیگر این است که افراد این نسل در دوران دیجیتال رشد کردهاند و
در مقایسه با نسلهای قبلی بهطور اعجابآور عاشق تکنولوژی هستند و وفور
اپلیکیشنهای مربوط سلامت و ابزارهای پوشیدنی بیومتریک دلیلی آشکار بر این
است که بخش تکنولوژی دارد فرآوردهها و خدماتش را طوری تغییر میدهد که با
ترجیحات این نسل تطبیق کند.
همه این ویژگیها پیامدهای جالبی برای فراهمکنندگان مراقبتهای بهداشتی دارد.
روشن
است که پزشکان باید تلاشی هماهنگ انجام دهند تا انتظارات بیماران جوانتر
ازلحاظ ارتباط دریابند و از این موضوع که آنان اطلاعات پزشکی را گردآوری و
از وسایل پزشکی استفاده میکنند، آگاه باشند.
نتایج این دو نظرسنجی این وضعیت را روشن میکند:
یک نظرسنجی نشان داد که ۷۱ درصد از نسل هزارهای میخواهند این امکان را
داشته باشند که از طریق اپلیکیشنهای موبایل وقت دکتر بگیرند و ۷۱ درصد
رفتن به پزشک در یک کلینیک سرپایی را ترجیح میدهند.
اعضای نسل هزارهای تمایل دارند که طبابت پزشک را برحسب محتوای وبسایت او
ارزیابی کنند. همچنین ممکن است به نظرات بیماران قبلی پزشک بر روی
سایتهایی مانند Yelp هم توجه کنند.سپید