کد خبر: ۱۲۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 29

اداره موفق کلاس درس معیار رتبه‌بندی معلمان

اگر چه در سال 94 میزان شکایات تنبیه بدنی در مقایسه با سال 93 کاهش داشته است، اما اعتقاد داریم که این روش برخلاف اصول تعلیم و تربیت است و باید آن را به حداقل ممکن برسانیم.

شفا آنلاین: مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌‌ و پرورش با اشاره به اینکه ثبت شکایات از تنبیه بدنی کاهش یافته است، گفت: یکی از معیارهای رتبه‌بندی و بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان توانایی اداره کلاس درس است.

به گزارش شفا آنلاین،سید رحیم میرشاهولد مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌‌وپرورش در رابطه با تنبیه بدنی دانش‌آموزان که از نخستین ماه سال تحصیلی شاهد آن بودیم، اظهار داشت:‌ تنبیه بدنی از سوی کارشناسان علوم تربیتی به عنوان یک روش مطرود شناخته می‌شود اما در برخی موارد شاهد وقوع این اتفاق در مدارش کشور هستیم.

وی افزود: اگر چه در سال 94 میزان شکایات تنبیه بدنی در مقایسه با سال 93 کاهش داشته است، اما اعتقاد داریم که این روش برخلاف اصول تعلیم و تربیت است و باید آن را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌ و پرورش گفت:‌ طبق آئین نامه انضباطی مدارس تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع است و در بررسی صلاحیت‌های معلمان این موضوع یک معیار مورد توجه است؛‌ در بحث رتبه‌بندی معلمان صلاحیت‌های حرفه‌ای آنها ملاک است که یکی از شاخص‌های صلاحیت حرفه‌ای توانایی و موفقیت در اداره کلاس درس است.

میرشاهولد با اشاره به اینکه در آغاز هر سال تحصیلی بخشنامه ممنوعیت تنبیه بدنی را به مدارس ارسال می‌کنیم، گفت: مدیران باید این موضوع را به معلمان بگویند و اگر معلمی توانایی اداره کلاس درس را نداشته باشد و طبیعی است به فردی که از لحاظ روانی آمادگی اداره کلاس درس را نداشته باشد اجازه ورود به کلاس درس را ندهیم.
نظرات بینندگان