 بنیاد ساتن (Sutton Trust) که این پژوهش را انجام داده یکی از دلایل 
جاماندن کودکان خانوادههای فقیر از دیگران را بیسوادی یا کم سوادی پدر و 
مادرها در این خانوادهها میداند. افزونبر این، کودکان این پدر و مادرها،
 ساعت خواب و بیداری و برنامه منظمی برای زندگی ندارند و در بسیاری از 
موارد تنها با پدر یا مادر خود زندگی میکنند.
بنیاد ساتن (Sutton Trust) که این پژوهش را انجام داده یکی از دلایل 
جاماندن کودکان خانوادههای فقیر از دیگران را بیسوادی یا کم سوادی پدر و 
مادرها در این خانوادهها میداند. افزونبر این، کودکان این پدر و مادرها،
 ساعت خواب و بیداری و برنامه منظمی برای زندگی ندارند و در بسیاری از 
موارد تنها با پدر یا مادر خود زندگی میکنند.با همه این تفاوتها و جاماندگی کودکان فقیر از همسالانشان حتی پیش از اینکه به سن مدرسه برسند، خواندن روزانه و منظم برای کودکان، میتواند فاصلهها را کمتر کند. نتایج این پژوهش نشان میدهد، توانایی خواندن و دایره واژگان کودکان فقیری که هر روز کتابی برایشان خوانده میشود و بهطور مرتب به کتابخانه میروند، در مقایسه با کودکان خانوادههای متوسط و ثروتمند تفاوت کمتری دارد.
به گزارش شفا آنلاین،نتایج یک پژوهش جدید روی ۱۲هزار و 700 کودک ۵ ساله بریتانیایی، نشان میدهد کودکانی که در خانوادههای فقیر به دنیا میآیند، به دلایل گوناگون، هنگام ورود به مدرسه، نسبت به همسالان دیگر خود، تواناییهای آموزشی کمتری دارند و به همین دلیل در طول سالتحصیلی با مشکلات آموزشی بیشتری روبهرو خواهند بود.
. این بنیاد همچنین از دولت خواسته است تا برای پدران و مادران این کودکان کلاسهای آموزشی برگزار کند تا نسبت به رشد تواناییهای فرزندانشان حساستر شوند.
شهروند