بنیاد ساتن (Sutton Trust) که این پژوهش را انجام داده یکی از دلایل
جاماندن کودکان خانوادههای فقیر از دیگران را بیسوادی یا کم سوادی پدر و
مادرها در این خانوادهها میداند. افزونبر این، کودکان این پدر و مادرها،
ساعت خواب و بیداری و برنامه منظمی برای زندگی ندارند و در بسیاری از
موارد تنها با پدر یا مادر خود زندگی میکنند.با همه این تفاوتها و جاماندگی کودکان فقیر از همسالانشان حتی پیش از اینکه به سن مدرسه برسند، خواندن روزانه و منظم برای کودکان، میتواند فاصلهها را کمتر کند. نتایج این پژوهش نشان میدهد، توانایی خواندن و دایره واژگان کودکان فقیری که هر روز کتابی برایشان خوانده میشود و بهطور مرتب به کتابخانه میروند، در مقایسه با کودکان خانوادههای متوسط و ثروتمند تفاوت کمتری دارد.
به گزارش شفا آنلاین،نتایج یک پژوهش جدید روی ۱۲هزار و 700 کودک ۵ ساله بریتانیایی، نشان میدهد کودکانی که در خانوادههای فقیر به دنیا میآیند، به دلایل گوناگون، هنگام ورود به مدرسه، نسبت به همسالان دیگر خود، تواناییهای آموزشی کمتری دارند و به همین دلیل در طول سالتحصیلی با مشکلات آموزشی بیشتری روبهرو خواهند بود.
. این بنیاد همچنین از دولت خواسته است تا برای پدران و مادران این کودکان کلاسهای آموزشی برگزار کند تا نسبت به رشد تواناییهای فرزندانشان حساستر شوند.
شهروند