شفاآنلاین- رییس پلیس راهور تهران بزرگ ایجاد نظم در گذرگاه عابر پیاده را از اولویت های جدی این نیرو بر شمرد و گفت: اجرای طرح ˈتوقف در پشت خط ایست و توجه به گذرگاه عابر پیادهˈ در دستور کار این نیرو قرار گرفته است .
  	 	
            
            
            
               
                
                
                
             
                
                
                به گزارش 
شفاآنلاین ،سید
 تیمور حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت  برای بستن 
کمربند ایمنی خودرو و استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسوران از نظم دهی و 
ایمن سازی گذرگاه های عابر پیاده به عنوان اولویت بعدی پلیس یاد کرد و 
گفت:این طرح از 15 مهر ماه  امسال در معابر تهران اجرا خواهد شد.
 
وی بر پیش نیازهای فرهنگی این طرح اشاره کرد و افزود: تا اواسط مهر ماه 
اقدامات آموزشی، فرهنگی و اطلاع رسانی لازم را در خصوص این طرح انجام 
خواهیم داد. 
 وی، برقراری نظم ، انضباط جمعی و امنیت عابران پیاده و
 تردد آسان و مطمئن از عرض خیابان ها در کذرگاه های عابران را از مهمترین 
اهداف اولیه این طرح برشمرد و گفت:این اقدام تغییر دهنده بارزترین رفتار 
ترافیکی شهروندان و نشان دهنده سطح انضباط جامعه است. 
 رییس پلیس 
راهور تهران بزرگ، به تداوم طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت ها به عنوان بخشی
 از دغدغه های ایمنی و انضباطی پلیس در سطح شهرها اشاره کرد و گفت: 37 هزار
 و 750 دستگاه موتورسیکلت متخلف در چهار ماهه نخست سال جاری در پایتخت 
توقیف شدند.
وی نتیجه این میزان توقیف را کاهش 14.21درصدی تصادف در 
همین مدت دانست و افزود:در این دوره چهار ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل 
221 درصد توقیف موتور و هدایت به پارکینگ افزایش داشته است.
وی با 
بیان این که با چهار تخلف موتورسوران شامل عبور از چراغ قرمز، تردد در 
پیاده رو، عبور از محل های ممنوع و نداشتن کلاه ایمنی به شدت برخورد می 
شود، تصریح کرد: برخورد با سه تخلف اول درخواست اکید مردم بوده و پلیس در 
این راستا بطور جدی گام برمی دارد.
حسینی، برهم زدن نظم و انضباط و 
کاهش امنیت عابرین را از مهمترین دلایل اجرای طرح برخورد با موتورسوران 
متخلف برشمرد و اظهار کرد: سهم موتورسیکلت در تصادفات و تخلفات نزدیک به 50
 درصد است.
وی بر لزوم همکاری و همراهی سایر مسوولان در اجرای طرح 
ساماندهی موتور سوران تاکید کرد و افزود: ساماندهی این وسیله نقلیه نیازمند
 عزم جدی همه متولیان این حوزه است و فقط کار پلیسی نمی شود این موضوع را 
محقق کرد.
وی توقف خودروها در حاشیه بزرگراهها را یکی از مشکلات این
 حوزه دانست و بیان کرد: در چند روز گذشته 4 تصادف به دلیل توقف در این 
مکان ها رخ داده است. 
 رییس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش تصادفات
 منجر به فوت و جرحی 3 هزار 200 دستگاه در چهار ماه امسال خبر داد و گفت: 
در این مدت 648 نفر معادل 9.54 درصد افراد کمتر مصدوم شدند.
 وی با 
اشاره به کاهش 5 درصدی کشته شدگان در تصادف در این مدت، گفت: برنامه ریزی 
مناسب برای ادامه این روند انجام گرفته و امیداوریم این روند همچنان ادامه 
یابد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در چهار ماهه سال جاری حمل 
خودروهای متخلف به پارکنیگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش یافته 
است.
حسینی از جمع آوری 678 تابلوی توقف مطلقا ممنوع غیر ضروری در 
شهر تهران خبر داد و افزود: این تابلوها بیشتر در خیابان های شریعتی، ولی 
عصر(عج) و جمهوری بودند که جمع آوری شدند.
به گفته وی 337 تابلوی 
مطلقا ممنوع در مناطق مختلف تهران زمان دار شده اند و همانطور که جمع آوری و
 زمان دار کردن تابلوهای مطلقا ممنوع در دستور کار پلیس قرار دارد،نصب این 
تابلوها در مکان هایی که نیاز باشد انجام خواهد شد.