
اين
 استاد دانشگاه علامه طباطبايي، اعتبار منبع پيام را باعث تاثيرگذاري بيشتر
 در مخاطب دانست و افزود: در شبكه هاي اجتماعي اعتبار منبع قابل اعتنا نيست
 و با يك نگاه آسيب شناسانه مي توان گفت اين شبكه ها براي ترويج و انتشار 
اطلاعات غلط، زمينه اي را براي دامن زدن به شايعات ايجاد مي كند.
وي 
درباره ساير معايب اين شبكه ها گفت: اگر شبكه هاي اجتماعي را يك ابزار پيام
 رسان اجتماعي بدانيم، باعث سطحي شدن روزنامه نگاري و ورود روزنامه نگاري 
به يك عرصه غير حرفه اي، غيرتخصصي، غيركيفي و سطحي مي شود.
عبدالله 
نژاد اضافه كرد: در جايي كه هر شهروند يك خبرنگار مي شود، چون تسلطي بر 
معيارهاي حرفه اي خبر ندارد و به توليد محتوا نمي پردازد و لذا ممكن است هر
 چيزي را در قالب خبر و ديگر فرآورده هاي خبري براي مخاطب ارسال كند.
وي
 همچنين گفت: كار كردن با اين شبكه ها ذهن انسان را درگير نمي كند و يك 
مرور كلي صورت مي گيرد و لذا مدل هاي آرماني كه تاثيرگذاري عميق داشته 
باشد، در اين شبكه ها به چشم نمي خورد.
عبداللهي نژاد در ادامه به 
مزاياي شبكه هاي اجتماعي كرد و گفت: شكستن انحصارهاي رسمي، امكان ظهور خرده
 فرهنگ ها و گروه هاي كوچك، تسهيل و تقويت روابط اجتماعي و تغيير مدل مسلط 
ارتباطات عمودي به مدل ارتباطات افقي از مزاياي اين شبكه هاست.
وي 
انتخابات را يك عرصه ارتباط سياسي دانست و درباره ميزان تاثيرگذاري شبكه 
هاي اجتماعي بر مخاطبان گفت: گاهي اين تاثيرگذاري آغاز انديشيدن به يك 
موضوع است كه جنبه اطلاع رساني دارد و گاهي تا لايه هاي عمقي و ديرين پيش 
مي رود كه بحث اقناع و تغيير نگرش را به دنبال دارد.