کد خبر: ۳۴۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024April 21
واحد سلامت شهرداری تهران در کنار باقی نهادهای سلامت محور، قصد دارد برای مقابله با چاقی بچه‌ها، مسابقه کاهش وزن را در حدود ۶۰۰ مدرسه برگزار کند تا دانش‌آموزان وارد این رقابت شده و برحسب وزنی که کم می‌کنند، جایزه بگیرند.
شفاآنلاین>جامعه>در همین پایتخت هم، طبق آمار ۴۸ درصد از دانش‌آموزان اضافه وزن دارند و این در حالی است که کارشناسان معتقدند چاقی نه‌تنها نماد سلامت نیست، بلکه موجب بلوغ زودرس می‌شود، بیماری‌های مختلفی ازجمله دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته را در بزرگسالی به‌دنبال دارد و اگر کودک با چاقی وارد دوره بزرگسالی شود، امکان اینکه دیگر هیچ وقت رنگ لاغری را نبیند، کم نیست.

به گزارش شفاآنلاین:به همین دلیل هم واحد سلامت شهرداری تهران در کنار باقی نهادهای سلامت محور، قصد دارد برای مقابله با چاقی بچه‌ها، مسابقه کاهش وزن را در حدود ۶۰۰ مدرسه برگزار کند تا دانش‌آموزان وارد این رقابت شده و برحسب وزنی که کم می‌کنند، جایزه بگیرند.

اگر اخبار شهرداری تهران را پیگیری کرده باشید حتما می‌دانید که دوره جدید مدیریت شهری توجه ویژه‌ای بر توسعه فرهنگ سلامت در میان شهروندان دارد و این موضوع را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجتماعی در دستور کار قرار داده است.

برگزاری این مسابقه هم در همین راستاست و قرار است در همین هفته اجرایی شود. بعد از آن هم این طرح در باقی مدارس نیز به اجرا در می‌آید تا شاید مشوقی باشد برای وزن کم کردن دانش‌آموزان.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: