کد خبر: ۳۴۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024April 21
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از تدوین لایحه حمایت مادی و معنوی از حقوق پرستاران خبر داد و گفت: بسته ماندگاری پرستاران نیز در حال تدوین نهایی است.
شفاآنلاین>سلامت>عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران در حال تدوین است که حاکی از عزم دولت برای ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و بهبود زندگی و معیشت این عزیزان است.

به گزارش شفاآنلاین:معاون پرستاری وزارت بهداشت، بر تعهد دولت و وزارت بهداشت به حل مشکلات پرستاران تأکید کرده و خواستار همدلی و همکاری جامعه پرستاری برای عبور از چالش‌های موجود شد.

وی افزود: در راستای رفع چالش‌های پیش روی پرستاران، "بسته ماندگاری پرستاران" که شامل درخواست‌های رفاهی، معیشتی و تحصیلی این قشر فداکار است، نهایی شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

عبادی ضمن اذعان به وجود مشکلاتی در نظام سلامت، به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های ظالمانه، از تلاش‌های دولت برای رفع این موانع و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی خبر داد و با اشاره به هزینه‌های صرف شده برای آموزش نیروی انسانی، تأکید کرد که ثمره این هزینه‌ها باید رفاه، امنیت و سلامت جامعه باشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ابتدای مسیر خود قرار دارد، از پویایی و قابلیت ارتقای این قانون خبر داد و به رفع مشکلات اجرایی این قانون طی دو سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: برای اصلاح و بهبود مستمر این قانون آمادگی داریم.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری مطالبات از طریق مجاری قانونی و مدنی، از پرستاران خواست تا با ارائه نقدهای علمی و سازنده، به ارتقای فرآیندها و رفع چالش‌ها کمک کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: