کد خبر: ۲۵۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
شواهد اوليه حاکي از آن است که «دو وي» به صورت غيرمنتظره و به دلايل جسماني فوت کرده است و براي بررسي مرگ سفير خود و همچنين بازگرداندن جسد وي به تل‌آويو تيم تحقيق اعزام مي‌کند
 شفاآنلاین>اجتماعی>مرگ سفير چين در فلسطين اشغالي پس از انتقاد از وزير خارجه آمريکا اتفاق افتاد.

به گزارش شفاآنلاین، روز دوشنبه نوشت خبر مرگ دو وي ۵۷ ساله درست سه روز پس از آن اعلام شد که اين ديپلمات چيني از "مايک پمپئو" وزير خارجه آمريکا انتقاد کرده بود.

"دو وي" پس از آنکه سه سال سفارت چين در اوکراين را در اختيار داشت به اسراييل فرستاده شد پليس اسراييل درباره مرگ وي اعلام نظر نکرده اما تلويزيون رژيم صهيونيستي آن را مرگ طبيعي توصيف کرده است.

رسانه هاي چين هم گزارش کردند که وزارت خارجه اين کشور اعلام کرده است شواهد اوليه حاکي از آن است که «دو وي» به صورت غيرمنتظره و به دلايل جسماني فوت کرده است و براي بررسي مرگ سفير خود و همچنين بازگرداندن جسد وي به تل‌آويو تيم تحقيق اعزام مي‌کند.

وزير خارجه آمريکا در هفته هاي گذشته بارها از چين به دليل شيوع ويروس کرونا انتقاد کرده و به دنبال آن ديپلمات هاي چندين کشور اظهارات وي را انزجار آميز دانسته اند و خواستار توقف اين گفته ها شده اند.

روزنامه بيت المقدس پست دو روز پيش مطلبي منتشر کرد که به مذاق پکن خوش نيامد و در آن از چين درباره شيوع کرونا انتقاد شد، سفارت چين در فلسطين اشغالي هم پاسخ داد که آمريکا بهتر است مسئوليت وضعيت داخلي خود را قبول کند.

سفارت چين در فلسطين اشغالي در بيانيه اش تاکيد کرد که وضعيت امروز آمريکا ارتباطي به چين ندارد بلکه ناکارامدي سياست هاي آن کشور را نشان مي دهد و تراژدي امروز آمريکا نه فقط يک بلاي طبيعي بلکه محصول سوء مديريت در آن کشور است.

سفارت چين در اسرائيل همچنين از وزير خارجه آمريکا بشدت انتقاد کرد که مي خواهد مانعي براي سرمايه گذاري چين در اسراييل باشد و نوشت که فقط ۳ درصد از سرمايه گذاري خارجي چين در اسراييل بوده است.  

"دو وي" که داراي يک فرزند است دومين ديپلمات چيني در تاريخ اين کشور است که در حين ماموريت جان خود را از دست مي دهد قبل از او در سال ۱۹۸۱ ميلادي "شو هوانگ" سفير چين در پرو به دليل بيماري پس از سه سال ماموريت فوت کرد.ساوث چاينا مورنينگ پست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: