کد خبر: ۹۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 04
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از لوله‌های پلاستیکی پوشیده شده با آنتی‌بیوتیک‌ برای رساندن دارو از طریق رگ‌، خطر عفونت را در بدن بیمار کاهش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، در این بررسی آمده است: درصورتیکه لوله‌های پلاستیکی (کاتتر) مورد استفاده برای رساندن دارو به داخل رگ‌ با لایه‌ای از آنتی بیوتیک پوشیده شده باشد، تعداد کمتری از کودکان بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه به عفونت مبتلا می‌شوند.

در حال حاضر این شیوه در افراد بزرگسال استفاده می‌شود اما کارشناسان معتقدند باید این روش را در کودکان هم به کار گرفت. زمانیکه بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری می‌شود کاتتری در رگ‌ او قرار داده می‌شود تا به کمک آن دارو، غذا یا مایعات وارد بدن شود اما اغلب این لوله‌ها مکان مناسبی برای باکتری‌ها هستند و زمینه را برای وارد شدن عفونت به جریان خون بیمار فراهم می‌کند. این عفونت‌ها می‌توانند به مغز و دیگر اعضای بدن آسیب وارد کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده روی افراد بزرگسال حاکی از آن است پوشاندن داخل و خارج این لوله‌ها با سطح پایینی از آنتی‌بیوتیک‌ میزان احتمال بروز عفونت را در بیمار 70 تا 80 درصد کاهش می‌دهد.

در این بررسی جدید که روی نزدیک به 1500 کودک بستری شده در 14 بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های انگلیس انجام گرفت، مشخص شد: هنگام استفاده از لوله‌های پوشیده شده با لایه آنتی بیوتیکی احتمال بروز عفونت در جریان خون یک درصد است درحالیکه این رقم با استفاده از لوله‌های استاندارد چهار درصد است.

عفونت جریان خون می‌تواند برای کودکانی که شدت بیماری‌شان بالاست، خطرناک باشد. همچنین این عفونت‌ها می‌توانند بیماری فرد را تشدید کنند و حتی به مرگ او هم منجر شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: