کد خبر: ۹۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 29
شفاآنلاین:بیمه وبانک>همان‌گونه که استفاده از بانکداری الکترونیک می‌تواند ضامن بقای محیط‌زیست و کاهش قطع درختان به دلیل استفاده کمتر از کاغذ باشد کمپین «دست به کارت شوید» نیز به نوعی ادامه‌دهنده بانکداری الکترونیک در استفاده از خدمات بانکی حتی برای خرید سفر است.

به گزارش شفاآنلاین ،هوای تهران به حالت اضطرار رسید؛ این جمله کوتاه اما تکان‌دهنده را در طی چند ماه گذشته بارها شنیده‌اید در واقع میزان بالای آلاینده‌های محیط‌زیست به حدی رسیده که فقط کافیست چند روز در تهران از باد و باران خبری نباشد تا هوای تهران غیرقابل استنشاق و تنفس باشد.

  امسال آلودگی هوای زمستانی که معمولا از دی‌ماه آغاز می‌شد به اواسط آذرماه کشیده، به دلیل وارونگی تعداد روزهای ناسالم را بالا برد. از تعطیلی مدارس که در طی چند ماه گذشته به‌دلیل آلودگی هوا بارها اعلام شد، گرفته تا شمار زیاد بیمارانی که دچار مشکلات قلبی و تنفسی شدند، همه و همه از نتایج عدم توجه به مقوله حفظ محیط‌زیست به شمار می‌رود.

در این بین تردد بیش از اندازه و بعضا غیرضروری خودروهایی که البته تک‌سرنشین هم در بین آن‌ها کم نیست به این آلودگی دامن می‌زند. تردد خودروها در فضای شهر که بعضا برای کارهای غیر ضروری انجام می‌شود به آلودگی هوا دامن می‌زند.

در شرایطی که هوای تهران در فصول سرد سال با غلظت آلاینده‌ها مواجه می‌شود استفاده از خودروهای شخصی و حتی عمومی در مواقع غیرضروری می‌تواند به افزایش آلودگی منجر شده و هوا را در شرایط ناسالم و خطرناک قرار دهد. در این بین تعطیلی گاه و بیگاه مدارس نیز چاره‌ساز نیست و کمکی به کاهش الودگی هوا نمی‌کند.

اما در این میان بانک گردشگری با راه‌اندازی کمپین «دست به کارت شوید» ترغیب‌کننده مردم برای سفر به نقاط مختلف و جذاب گردشگری ایران است.

بانک گردشگری پیش از این نیز در زمینه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات موثری انجام داده و در این کمپین نیز سعی کرده تا در کنار تبلیغ و کسب سود نگاه ویژه‌ای به موضوع حفظ محیط‌زیست داشته باشد.

همان‌گونه که استفاده از بانکداری الکترونیک می‌تواند ضامن بقای محیط‌زیست و کاهش قطع درختان به دلیل استفاده کمتر از کاغذ باشد کمپین «دست به کارت شوید» نیز به نوعی ادامه‌دهنده بانکداری الکترونیک در استفاده از خدمات بانکی حتی برای خرید سفر است.

استفاده از بانکداری الکترونیک برای خرید خدمات سفر علاوه بر موارد ذکرشده موجب صرفه‌جویی در وقت و در نهایت کاهش ترافیک نیز می‌شود. تصور کنید از تعداد بی‌شمار خودروهایی که در ترافیک به سوزاندن بنزین در ظاهر و در واقع به سوزاندن منابع ملی مشغول هستند، کاسته شود آن‌گاه تهران چقدر راحت‌تر نفس می‌کشد. کاهش سفرهای غیر ضروری داخل شهری که بسیاری از آن‌ها را می‌توان مانند بانکداری الکترونیک بدون حضور فیزیکی انجام داد و ترغیب مردم به ایرانگردی در نهایت به بهبود فضای پیرامون و محیط زندگی‌مان منتهی می‌شود. پس شاید بهتر باشد برای آینده فرزندانمان و برای بهتر نفس کشیدن خودمان این راه منتهی به حفظ محیط‌زیست را بپیماییم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: