کد خبر: ۹۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 26
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>دبیر اجرایی نظارت بر تعرفه‌های استان گیلان خواستار پیگیری و اجرای مصوبات نظام سلامت از سوی کمیسیون بهداشت مجلس دهم شد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر فرزاد فرقان دبیر اجرایی نظارت بر تعرفه‌های استان گیلان با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم باید پافشاری در اجرای قوانینی که قبلا در حوزه سلامت مصوب شده؛ داشته باشد؛ اظهار داشت‌: یکی از قوانینی که در برنامه 5 ساله پنجم مصوب اما عملیاتی نشد پیاده سازی نظام ارجاع و سطح بندی خدمات بود.

وی با بیان اینکه نیاز به قوانین جدیدی در حوزه سلامت داریم‌؛ افزود‌: کمیسیون بهداشت مجلس دهم باید کمیته‌ای را برای پیگیری مصوبات قبلی تشکیل داده زیرا تدوین قوانین جدید نیز در راستای همان مصوبات قبلی است که عملیاتی نشده است.

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با ابراز تاسف از اینکه هنوز در سطح ملی نظام ارجاع و سطح بندی خدمات را نداریم، خاطرنشان کرد‌: یکی از مواردی که برای اجرایی شدن آن باید پافشاری‌های لازم از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم صورت گیرد اجرای طرح پزشک خانواده در کشور است زیرا این گزینه از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند‌.

فرقان با انتقاد از اینکه به درمان بیش از پیشگیری و بهداشت بها داده شده است‌؛ تصریح کرد: عملا در قوانین بالا دستی به این امر توجه شده اما در عمل اینگونه نبوده و درمان بر پیشگیری مقدم بوده است‌.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت بیان داشت: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تمامی استانداردهای مناسب در زمینه سلامت دیده شده و لازم است قوانین نیز حول این سیاست‌ها تدوین و تبیین و اجرایی شود..yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: