کد خبر: ۹۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفاآنلاین:یک عضو هیات علمی انجمن جراحان عمومی کشور، گرانی تجهیزات پزشکی را معضل جراحان عمومی کشور دانست و گفت: با وجود تمام مشکلات ،کالاها و تجهیزات پزشکی غیراستاندارد مورد اقبال پزشکان ایرانی قرار نگرفته است.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر سید هاشم سید مهدی با بیان اینکه جراحان عمومی کشور از نظر علمی و تخصصی هیچ گونه تفاوتی با جراحان عمومی کشورهای پیشرفته ندارند، عنوان کرد: مهم ترین مشکل جراحان داخلی گرانی تکنولوژی و وسایل پزشکی است.
وی افزود: گرانی این تجهیزات به مسائل اقتصادی کشور مرتبط می شود و به مسائل پزشکی هیچ گونه ارتباطی ندارد اما این امر اجحاف بزرگی در حق پزشکان ایرانی محسوب می شود و تا مادامی که درآمد سرانه کشورافزایش نیابد و شاهد کاهش تورم در کشور نباشیم این مشکل حل نخواهد شد.
این عضو انجمن جراحان عمومی ایران، افزود: گرانی تجهیزات پزشکی موجب ورود کالای قاچاق و غیراستاندارد به کشور نشده است، و پزشکان ایرانی به دلیل ارتباطاتی که دارند به خوبی با برندهای با صرفه و استاندارد آشنا هستند و در میان تجهیزات غیراستاندارد مورد اقبال تعداد اندکی از پزشکان قرار گرفته است.
سید مهدی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به برگزاری یازدهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی کشور، گفت: این کنگره در روزهای 25 تا 27 فروردین ماه 1395 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
وی افزود: در این کنگره بیشتر به مسائلی مانند عوارض جراحی تومورهای دستگاه گوارش، روده بزرگ، مری و سرطان سینه توجه خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: