کد خبر: ۹۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 17
شفا آنلاین>سلامت>حتما لازم نیست برای وزن کم کردن به کلاس‌های ورزش بروید بلکه رسیدگی به امور منزل و نظافت نیز تأثیری منحصر به فرد بر کاهش وزن دارد.
به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران دریافته‌اند انجام کارهای خانه می‌تواند باعث کنترل و بهبود وزن افراد شود.

گفتنی است، براساس تحقیقات شست‌وشوی لباس‌ها با دست به مدت یک ساعت می‌تواند تا 78 کالری بسوزاند که معادل یک ساعت انجام ورزش دراز و نشست است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، همچنین اتوکردن لباس‌ها به مدت 15 دقیقه می‌تواند تا 420 کالری بسوزاند که معادل یک مایل پیاده روی است.

استحمام به مدت 15 دقیقه و شست‌ و شوی عضلات می‌تواند تا 100 کالری انرژی بسوزاند.

پژوهشگران اتو کردن لباس‌ها را بهترین کار برای تقویت عضلات و آب کردن چربی در ناحیه شکم می‌دانند.

پژوهشگران اعتقاد دارند تمیز کردن خانه، گردگیری، شست‌و شو، اتوکشی و باغبانی که به ظاهر کارهای اجباری و گاهی اوقات خسته کننده هستند می‌توانند باعث سوزاندن 2 هزار کالری در هفته شوند. تمیز کردن پنجره‌ها و آینه‌ها نیز می‌تواند 100 کالری انرژی بسوزاند. جاروکشی به ویژه استفاده از جاروی دستی نیز می‌تواند تا 90 کالری انرژی در هر نیم ساعت بسوزاند.

کارشناسان به افرادی که تمایل دارند لاغر شوند توصیه می‌کنند با هدف سه ساعت در هفته اتوکردن لباس‌ها می‌توانند تا 420 کالری انرژی بسوزانند که معادل با گذراندن یک کلاس فشرده ورزشی است.

کارشناسان اعتقاد دارند بسیاری از افراد تنها گمان می‌کنند از طریق ورزش و انجام تمرینات سخت ورزشی می‌توانند لاغر شوند اما یافته‌ها حاکی از آن است که نظافت و رسیدگی به امور منزل نیز می‌تواند علاوه بر حفظ بهداشت و سلامت افراد در کنترل وزن آنها مؤثر باشد.

تی کشیدن سرامیک و کاشی‌های کف نیز می‌تواند تنها به مدت 30 دقیقه بیش از 145 کالری انرژی بسوزاند که معادل 15 دقیقه سرعت بالا بر روی دستگاه تردمیل است. 

شست‌وشوی ظروف با دست و بدون استفاده از ماشین ظرفشویی به مدت 15 دقیقه در هر شب حدود 560 کالری در طول هفته می‌سوزاند که معادل با شنا به طول 2 هزار و 500 متر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: