کد خبر: ۹۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 18
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>هزاران پزشک مصری در اعتراض ضرب و شتم 2 پزشک به‌وسیله پلیس در هفته پیش در این کشور تظاهرات کردند.
به گزارش شفا آنلاین،   اتحادیه پزشکی مصر در اجلاسی اضطراری به این موضوع پرداخت و خواستار تحت تعقیب گرفتن افسران پلیسی شد که در این حمله پلیس به بیمارستانی در مطریه، منطقه‌ای در شمال قاهره نقش داشته‌اند. این اتحادیه می‌گوید این افسران به خاطر این کار مورد بازخواست قرار نگرفته‌اند.

معترضان که شامل هزاران نفر می‌شدند علیرغم قوانین سختی که افراد شرکت‌کننده در تظاهرات بدون اجازه قبلی پلیس را در معرض محکومیتی تا ۷ سال زندان قرار می‌دهد، در خیابان‌های قاهره به راهپیمایی پرداختند. اتحادیه پزشکان اعلام کرد در صورتی‌که این افسران تحت محاکمه قرار نگیرند، به تظاهرات ادامه خواهد داد.

       دکتر رشوان شابان دستیار دبیر کل این اتحادیه گفت: ‌«مجموع عمومی اتحادیه تصمیم گرفته است این موضوع را مطرح کند و اعتصابات و تظاهرات دیگری در ۲۹ فوریه در همه بیمارستان‌ها به راه بیندازد.»

       او افزود: «اعتراض ما به این است که هیچ‌کدام از افسران پلیسی که در این حمله پزشکان در مطریه شرکت داشتند، تحت تعقیب قرار نگرفته‌اند.» شابان گفت که جلسه اخیر این اتحادیه برای واکنش نشان دادن به «حملات روزمره به کارکنان پزشکی» که به‌وسیله مقامات نادیده گرفته می‌شود، تشکیل شده بود.

       گروه‌های حامی حقوق بشر می‌گویند که خشونت‌های پلیس در سراسر مصر انجام و می‌شود و فرهنگی از مصونیت پلیس از مجازات در این کشور حاکم است. محاکمات نیروهای متخلف پلیس نادر است، و در صورتی‌که محاکمه‌ای صورت گیرد، معمولا پس از استیناف حکم صادرشده به‌طور عمده‌ای تخفیف پیدا می‌کند.سپید
Reuters



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: