کد خبر: ۹۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>تغذیه>طبق مطالعه اخیر محققان، خوردن صبحانه نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه موجب تحرک فیزیکی بیشتر و کاهش مصرف غذا در ادامه روز می شود.
به گزارش شفا آنلاین، صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز محسوب می شود. به گفته تیم تحقیق دانشگاه بث انگلستان، افزایش فعالیت موجب بهبود سلامت در افراد بی تحرک می شود، چرا که با ایجاد تحرک در آنها سطح قند خون شان را تحت کنترل قرار می دهد.

تیم تحقیق این مطالعه به سرپرستی «جیمز بتس» به بررسی ارتباطات احتمالی بین صبحانه، وزن بدن و سلامت پرداختند. محققان در این مطالعه، افراد چاق با رده سنی ۲۱ تا ۶۰ سال را به دو گروه «صبحانه خورده» و «صبحانه نخورده» تقسیم نمودند و نتایج آن را در طول شش هفته بررسی نمودند.

از گروه صبحانه خورده خواسته شد تا ساعت ۱۱ صبح حداقل ۷۰۰ کالری مواد غذایی مصرف نمایند که نیمی از این گروه حداقل در مدت ۲ ساعت بعد از بیدارشدن از خواب این مقدار کالری را می خوردند. به گروه صبحانه نخورده اجازه داده شد که تا هنگام ظهر فقط آب بنوشند.

به گفته بتس، بر اساس سایر نشانگرهای سبک زندگی سالم نظیر تحرک داشتن زیاد یا کنترل سطح قند خون، شواهد ناشی از مطالعه ما نشان می دهد که خوردن صبحانه به کاهش وزن و داشتن تحرک بیشتر کمک می کند.

برچسب ها: صبحانه ، قند خون ، چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: