کد خبر: ۹۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 15
شفا آنلاین>سلامت جنسی>عضو هیات مدیره انجمن جنین شناسی ایران گفت: سندرم تخمک پلی کیستیک (PCO) موجب کاهش قدرت باروری، افزایش سقط و مشکلات مادر و جنین در دوران بارداری می شود.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر معرفت غفاری اظهارکرد: این بیماران همچنین به علت اختلالات هورمونی طولانی مدت و چاقی در اکثر موارد، با عوارض مهم دیگر چون دیابت و فشارخون در سنین بالاتر نیز مواجه می شوند.
وی بیان کرد: اگر چه PCO علاج قطعی ندارد اما کاملا درمان پذیر است و با پیشگیری و درمان به موقع این عارضه می توان علاوه بر بهبود تولیدمثل از عوارض جدی آن که ممکن است در آینده برای بیمار ایجاد شود، پیشگیری کرد.
عفاری بیان کرد: چاقی احتمال ابتلا به بیماری های گوناگون، به خصوص بیماری های قلبی، دیابت نوع دوم، آپنه مسدود کننده خواب، انواع مشخصی از سرطان، آرتروز استخوان و آسم را افزایش می دهد.
وی تاکیدکرد: انباشت بیش از حد بافت چربی می تواند باعث پسرفت شاخص های سلامتی، از جمله کاهش میانگین طول عمر و یا کاهش کیفیت زندگی گردد.
دومین کنگره بین المللی تولید مثل و اولین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری 29 الی 31 اردیبهشت ماه سال آینده به صورت همزمان در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد.
پانل اندوکرینولوژی تولید مثل یکی از پانل های دومین کنگره تولید مثل است، موضوعات مورد بحث در این پانل غدد تولیدمثل، چاقی (غدد چربی)، اختلالات متابولیک ،PCO و بیماری های آندروژنی می باشد.
برچسب ها: دیابت ، بارداری ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: