کد خبر: ۹۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>سلامت>براساس آخرین بیانیه شرکت دارویی آسترا زنکا AstraZeneca، انتظار می‌رود داروی تاگریسو Tagrisso که برای بیماران مبتلا به سرطان ریه تجویز می‌شود، به زودی در اتحادیه اروپا نیز تائیدیه خود را دریافت کرده و مجوز بازاریابی را اخذ نماید. آسترا زنکا دومین کمپانی بزرگ دارویی در بریتانیا است.
به گزارش شفا آنلاین،   ضرص ضدسرطان ریه تاگریسو به تازگی توانسته تائید زودهنگام را برای استفاده در اتحادیه اروپا اخذ کند، یعنی 3 ماه پس از آنکه مقامات آمریکایی به آن چراغ سیز نشان دادند.

       تاگریسو، که با نام بالینی خود یعنی osimertinib AZD9291 نیز شناخته می‌شود، یکی از 6 داروی سرطان آسترا زنکا است که امید می‌رود پس از آنکه این شرکت پنت خود را روی داروهای قدیمی‌تر از دست داده، بتواند فروش بالایی را نصیب این شرکت کند.

       کمیسیون اروپا مجوز بازاریابی مشروط این دارو را برای درمان بیماران مبتلا به نوع خاصی از سرطان ریه اعطا کرده که خصوصا به درمان مقاوم هستند. این نخستین دارویی است که تحت تنظیم‌کننده‌های طرح‌های دسترسی سریع تائید شده، بدین معنا که اعطای مجوز به داروهایی که منافع عمومی در آنها نهفته یا به یک نیاز برآورده نشده پاسخ می‌دهند، تسریع می‌شود. آسترا زنکا معتقد است تاگریسو می‌تواند به فروشی معادل 3 میلیارد دلار در سال برسد.

       مدیر پزشکی این شرکت دارویی عظیم می‌گوید: «تائید تسریع شده کمیته اروپا بیان کننده اهمیت این داروی نوآورانه برای پاسخ دادن به نیاز بیماران مبتلا به سرطان ریه است که موتاسیون T790M هم دارند.

       موافقت مقامات نظارتی تاگریسو را به سریع‌ترین برنامه توسعه‌ای در صنعت تبدیل کرد، زیرا فقط 2 سال طول کشید تا از کارآزمایی‌های انسانی به تائید نهایی برسد. از آن مهم‌تر، این موضوع یک نقطه عطف مهم برای شرکت عظیم داروسازی سوئدی، Anglo، است که در حال حاضر نمونه‌کارهای خود را روی تولید داروهای سرطان نسل بعدی و براساس تحقیقات روی موتاسیون‌های ژنتیکی توسعه می‌دهد. این تحقیقات کمک می‌کنند تا دانسته‌های ما از علت سرطان و درک آنچه رخ می‌دهد تا سرطان به درمان‌های خاصی مقاوم شود، بیشتر شود.

       آسترا زنکا معتقد است این شرکت می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در تحقیق و توسعه انجام دهد، بدون آنکه رشد سود مالی خود را به خطر اندازد.سپید
Telegraph
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: