کد خبر: ۹۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 15
شفا آنلاین>اجتماعی> حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در خصوص تخلفات زیست محیطی گفت:تخلفات زیست محیطی نمونه بارز و جدی فساد و نقض حقوق شهروندان است که باید با آن مبارزه شود.

به گزارش شفا آنلاین،پور محمدی در جلسه مدیران در سازمان محیط زیست افزود:باید از ظرفیت های دولت برای حمایت های حقوقی در حفظ کردن محیط زیست بهره مند شویم و با افرادی که قصد تعرض و آسیب به محیط زیست دارند برخورد جدی شود و با تمام ظرفیت آمادگی خود را اعلام می کنیم.

وزیر دادگستری در ادامه تاکید کرد:نباید نگاه مان به توسعه تنگ نظرانه باشد و بهتر است قواعد زیست محیطی رعایت شود. با توجه به اینکه وزارت دادگستری دارای کنوانسیون ضد فساد است و موضوع رعایت مقررات زیست محیطی باید در همه کشور رعایت شود.چون تجاوز به حق حیات بزرگ ترین فساد است پس مهم ترین اولویت ما مبارزه با این فساد است.

وی تصریح کرد: دولت از ابتدا به حقوق شهروندی تاکید ویژه ای داشت و ما در دستگاه دادگستری برای انجام این ماموریت جای خالی داشتیم و برای این منظور معاونت حقوق بشر را در این دستگاه ایجاد کردیم؛ همچنین ماده ای در برنامه ششم در دولت برای حفاظت از محیط زیست تصویب شده است و همچنین تحت آموزش جدی قرار دارد.

وزیر دادگستری در ادامه گفت: محیط زیست به حیات انسان بستگی دارد و اسلام به این مساله خیلی جدی پرداخته است؛ در روایات اسلامی آمده است اگر حق حیات یک تن را سلب کنیم انگار همه انسان ها را از بین برده ایم؛ محیط زیست اساس حقوق بشر و حقوق شهروندی است؛ چرا که در راس حقوق بشر حیات انسان است.

وی با بیان اینکه انسان ها زیاده خواه هستند و به حریم دیگران تجاوز می کنند گفت: وقتی ماشین در خدمت از بین بردن محیط زیست آمد، خطرناک می شود و تولید گازهای گلخانه ای، افزایش بیابان از بین رفتن جنگل ها و آب شدن یخ ها موضوعات نگران کننده ای می شود.

پورمحمدی افزود: بشر با حرکتی جمعی و استفاده از ابزار ماشین و قدرت لجام گسیخته به جنگ محیط زیست می رود و این مساله بسیار خطرناک است.پس محیط زیست جزء اصلی ترین سازمان های نظارتی است و حفظ حقوق شهروندی است.در جوامع شهری مشکلات زیادی داریم و نیازهای شهروندان باید با رعایت قانون برطرف شودشبکه مجازی آستان.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: